تشکیل کنسرسیوم بین المللی هوشمند سازی در دو رویداد نمایشگاهی به میزبانی کیش

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از میزبانی این جزیره در رویداد بین المللی "شهر پایدار" در راستای تشکیل کنسرسیوم بین المللی هوشمند سازی شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امین میرزایی در نشست خبری برگزاری دو رویداد بین المللی شهر پایدار و کیش اکسپو بر تلاش برای تشکیل کنسرسیوم بین المللی هوشمند سازی با حضور ۲۰ کشور خارجی و همکاری مجمع شهرداران آسیایی در کیش تاکید کرد و گفت: ویژگی های خاص این دو نمایشگاه و ارتباط موضوعی بیشتر با کیش، آن ها را از سایر نمایشگاه ها متمایز کرده است.

میرزایی برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این دو رویداد بین المللی را از وظایف ذاتی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ کیش بر شمرد و افزود: یکی از موضوعات و سیاست‌های مورد توجه سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه تبدیل کیش به شهرپایدار است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش با بیان این که تبدیل شدن به یک شهر پایدار نیاز به برنامه ریزی های مناسب در رسیدن به این امر مهم دارد عنوان کرد: انرژی‌های پاک، محیط زیست، فضای شهری، موضوعات اقتصادی و اجتماعی از مهمترین مسائلی هستند که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر تامین برخی ویژگی های شهر پایدار از سوی سازمان و شرکت‌های تابعه و همچنین از سوی بخش خصوصی و مردم تاکید کرد و گفت: با همت و همکاری تمام بخش های فعال در جزیره می توانیم کیش را به یک شهر پایدار تبدیل کنیم.

امین میرزایی با اشاره به نقش رسانه ها، مجریان نمایشگاه، بخش‌های دولتی و خصوصی کیش در برگزاری این رویدادها بیان داشت: با همکاری همه جانبه بخش های فعال در این نمایشگاه می توان کیش را به عنوان نخستین شهر پایدار در کشور معرفی کرد. 

میرزایی برگزاری نمایشگاه ها را فرصتی مناسب در مسیر تبدیل کیش به شهر پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: با حضور مجموعه‌های سرمایه گذاری در شهرپایدار، شهرهوشمند، صنعت ساختمان و دیگر افرادی که با این نمایشگاه ها در ارتباط هستند، راه برای دستیابی به شهر پایدار هموارتر و اثرات مثبت آن در کیش دیده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش همچنین در خصوص برگزاری نخستین نمایشگاه کیش اکسپو عنوان کرد: از آن جا که نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری در دنیا به نام اکسپو شناخته می‌شوند، این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کیش به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حاضر به شمار می رود.

شایان ذکر است، دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار 17 تا 20 مهر و نمایشگاه کیش اکسپو 3 تا 9 آذر سال جاری با شش محور اصلی، شامل توسعه روابط تجاری بین‌المللی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیکی، همکاری‌های تولیدی و صنعتی، تبادل فناوری و توسعه گردشگریادر جزیره کیش برگزار می‌شود.