دیدار اعضای اتاق بازرگانی اقلیم کردستان با دکتر عبدالملکی

رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی اقلیم کردستان به همراه تعدادی از سرمایه گذاران و تجار این منطقه در پایان نخستین روز از نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، در این دیدار دو ساعته طرفین راه های گسترش مناسبات اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران را بررسی کردند.

حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بانک اطلاعاتی اختصاصی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در مناطق آزاد کشور را تهیه کرده است گفت: دبیرخانه و مدیران عامل براین اساس آماده حمایت از همه سرمایه گذاران از مناطق آزاد هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه 370 طرح سرمایه گذاری با برگشت سود 25 تا 60 درصد در مناطق آزاد کشور تعریف و به سرمایه گذاران خارجی معرفی شده است گفت: مطالعات این طرح ها همگی انجام و مجوزهای آنها صادر شده تا با سرمایه گذاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون سرمایه گذاری در مناطق آزاد دارای معافیت های مختلف و جذاب از جمله در حوزه گمرک و صادرات است افزود: در مناطق آزاد طرح هدایت سرمایه گذار با هدف رفع موانع سرمایه گذاران درگیرو دارهای اداری اجرایی می شود تا سرمایه گذار بدون دغدغه بتواند طرح خود را اجرایی کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خطاب به سرمایه گذاران حاضر در جلسه گفت: ما در کنار شما هستیم و سرمایه شما را ضمانت می کنیم و مطمئن هستیم از این سرمایه گذاری سود خواهید برد.

عبدالملکی افزود: در مناطق آزاد کیفیت محصولات و نوع عمل تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای انجام تعهداتشان به طرف های خارجی را به صورت ویژه نظارت می کنیم تا خریداران محصولات ایرانی از کیفیت و عمل به قراردادهای خود در مناطق آزاد مطمئن باشند.  

در این نشست چندتن از تجار و سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد اعلام آمادگی کردند.

بر این اساس قرار شد در روزهای باقیمانده از نمایشگاه سرمایه گذاران این اقلیم با مدیران عامل مناطق آزاد به صورت تخصصی سرمایه گذاری در هر منطقه را بررسی و در صورت موافقت طرفین تفاهم نامه همکاری امضاء کنند.