عبدالملکی: رییس جمهور بر نقش آفرینی مناطق آزاد بر اقتصاد ملی تاکید دارند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در جلسه ای که شب گذشته برای ارائه گزارش از آخرین دستاوردهای مناطق آزاد در خدمت آقای رییس جمهور بودم ایشان بر نقش آفرینی قابل ملاحظه مناطق آزاد بر اقتصاد ملی در سال 1402 تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی که در آیین افتتاح بخش نمایشگاهی مناطق آزاد در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 سخن می گفت افزود: تاکید ایشان بر صادرات از مناطق آزاد و همچنین بازاریابی محصولات سرزمین اصلی توسط این مناطق به کشورهای دیگر و معرفی جذابیت های سرمایه گذاری مناطق آزاد بود.

عبدالملکی افزود: رییس جمهور اعلام کردند که سرمایه گذاران بزرگی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: انشاا... با همکاری همه مناطق 14 گانه آزاد جدید و قدیم شاهد تحولی جدی در سرمایه گذاری و توسعه صادرات در مناطق آزاد باشیم و در سال 1402 اخبار مهمی از این مناطق به گوش مردم برسد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال سرمایه گذاران، صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و مسئولان حدود 60 کشور دنیا در ایران حضور یافته اند گفت: در سالن مربوط به مناطق آزاد این نمایشگاه فرصت های عالی برای جذب سرمایه گذاران خارجی معرفی خواهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد: در سال 1401 بعد از مدتها تراز تجاری مناطق آزاد مثبت شد و میزان صادرات 700 میلیون دلار از واردات به مناطق آزاد پیشی گرفت که این نشان دهنده شکوفایی فرصت های مختلف در این مناطق است.

وی خطاب به سرمایه گذاران خارجی گفت: مطمئن باشید به طور قطع قیمت و‌ کیفیت محصولات در مناطق آزاد ایران با مشابه این محصولات در کشورهای پیشرفته جهان قابل رقابت است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی افزود: در مدت برگزاری این نمایشگاه برای سرمایه گذاران علاقمند به مناطق آزاد برنامه های متنوع و نشست های تخصصی در جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری تدارک دیده ایم.

پنجمین نمایشگاه معرفی توانمندی های صادراتی ایران (IRAN EXPO 2023) از 17 تا 20 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپاست. علاقمندان می توانند برای بازدید از سالن تخصصی مناطق آزاد به سالن 38A مراجعه نمایند.