دومین روز از رویداد بین المللی رادمان با برگزاری سه نشست تخصصی در کیش

دومین روز از رویداد بین المللی رادمان با بررسی ارکان توسعه نوآوری اجتماعی در کیش، فناوری های نوین، متاورس، کار آفرینی و نقش تفاهم نامه ها در همکاری های بین المللی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین روز از این رویداد عصر پنجشنبه 18 اسفند با حضور جمعی از مدیران سازمان، نوآوران، کارآفرینان و دست اندرکاران زیست بوم نو آوری  در سالن رازی مرکزهمایش های بین المللی کیش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمد رسولی مدیر خانه خلاق و نوآور "دال" در نشست اول، راه کار آفرینی در مسائل اجتماعی نوین، تعاریف زیست بوم های اجتماعی، نوآوری و خلاقیت، چگونگی شناخت فرصت های اجتماعی و تبلیغات رسانه ای، ایجاد زیرساخت ها برای بر طرف کردن خلاء های زیست بوم اجتماعی کیش را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین ایجاد نهادهای تسهیل گر برای تیم سازی در حوزه های نوآوری، صادرات و ارزش گذاری با هدف تشکیل ناحیه نوآوری کیش را از مسائل مهم این حوزه عنوان کرد.

همچنین در این نشست به تشریح دنیای متاورس به عنوان برگ برنده ای در تکنولوژی قرن و ابزاری با محدودیت پایین و مقیاس پذیری بالا که می تواند دنیای مد و پوشاک را متحول کند نیز پرداخته شد.

بررسی راه حل های خلاقانه برندینگ با استفاده از NFT و متاورس به عنوان بیلبورهای تبلیغاتی در داخل و خارج از کشور همچنین موضوعات مهمی همچون ارز های دیجیتال و کریپتو به عنوان حوزه جدید و خلاقی که بر زندگی اجتماعی مردم تاثیر بسزایی دارد نیز از دیگر بخش های نشست تخصصی "فناوری های نوین" بود.

در ادامه این رویداد، "محمدرضا پاکروان" عضو کمیته راهبردی دانشگاه های مجازی، نقش تفاهمنامه ها در همکاری های بین المللی همچنین شناخت فرصت ها و تهدید ها در این مناطق اشاره کرد و گفت: محدودیت های کمتری در حوزه برندینگ مناطق آزاد کشور وجود دارد که این موضوع می تواند جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی افزود: باید در آینده با ارائه NFT در بستر متاورس به عنوان سند اولیه ارائه کالا و خدمات راه را برای سرمایه گذاران هموار کنیم.

در این سه نشست تخصصی دو کارآفرین خارجی از کشور های سوریه و پاکستان حضور داشتند که با اشاره به فرصت ها و چشم انداز های آینده، خواستار کارآفرینی مشترک ایران با کشور های همسایه شدند.

 تلاش رایزنان و سفرای ایران برای معرفی هرچه بهتر فرصت های به دیگر کشورها، عدم وابستگی به درآمد های حاصل از فروش نفت و بهره گیری از منابع طبیعی ایران در بحث توسعه گردشگری بین کشور ها و درآمد زایی بیشتر، تعریف قوانین ویژه و جداگانه برای مناطق آزاد جهت جلب اعتماد و فراهم سازی امنیت سرمایه گذاران خارجی،تلاش مسئولان برای ایجاد ثبات در قوانین وضع شده مناطق آزاد، معافیت های طولانی مدتپروژه های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک در گردشگری درمانی از جمله مواردی بود که از سوی "سقر صبوح" از سوریه و "محمد حسین حیدری" از پاکستان مطرح شد.

گفتنی است نشست های این رویداد با حضور سید روح الله حسنی معاون بین الملل شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.