مشارکت غواصان حرفه ای و ساکنان کیش در پاکسازی سواحل و دریا

طرح پاکسازی ساحل اسکله مارینا کیش با مشارکت غواصان حرفه ای و عموم مردم دوستدار محیط زیست از ایستگاه سیمرغ این منطقه آغاز شد و با جمع آوری لنگر، لباس، بطری، عینک و سایر وسایل رها شده در دریا و ساحل به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا احمدی مدیر کلوپ های تفریحات دریایی مارینا کیش، پاکیزگی سواحل جزیره کیش را یکی از مهمترین عوامل زیبایی و جاذبه این منطقه عنوان کرد و گفت: تعداد 20 غواص حرفه ای به همراه ساکنان و گردشگران در طرح پاکسازی سواحل و دریا مشارکت کردند.

احمدی افزود: پاکسازی دریا از سایت بیگ کورال تا نیوکورال آغاز شد و غواصان " لنگر، لباس، بطری، عینک و سایر وسایل رها شده" در دریا و ساحل را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به این موضوع که مردم باید رعایت اصول محیط زیستی تلاش کنند، اظهار داشت: رها نکردن زباله در طبیعت و استفاده از سطل های زباله برای قراردادن ضایعات و زباله ها از سوی ساکنان و گردشگران نشان از احترام به محیط زیست و اهمیت پاکیزگی دریا و ساحل دارد.

مدیر کلوپ های تفریحات دریایی مارینا کیش با بیان این که شبکه های اجتماعی می توانند در ارتقاء سطح فرهنگ پاک سازی سواحل نقش مهم و موثری ایفا کنند، گفت: تداوم برنامه های پاک سازی سواحل و دریا به صورت مستمر، فراهم شدن امکانات و اطلاع رسانی مناسب، ایجاد فضاهای مناسب برای قرار دادن زباله ها در فواصل کمتر و ایجاد ایستگاه های جداسازی می تواند نقش مهمی را در ارتقاء این فرهنگ در جامعه و جزیره کیش ایفا کند.

همچنین در مراسم اختتامیه نیز ضمن اهداء جوایز ارزنده ای به تمام مشارکت کنندگان، لوح تقدیری از سوی سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد کیش به اسپانسرهای این طرح اهداء و از آنان قدردانی شد