کاهش ۸۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در جزیره کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کاهش ۸۸ درصدی وقوع تصادفات منجر به فوت در این جزیره از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کیش، سرهنگ علی‌اصغر جمالی پنجشنبه ۱۸ مرداد در نشست با اصحاب رسانه و گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت و نقش فعالان عرصه خبر در جامعه گفت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در جهت تعامل و ارتباط سازنده میان مردم و حافظان امنیت دارند و ما قدردان تلاش‌های اصحاب رسانه هستیم.

وی با اشاره به اجرای ۳۵ طرح در حوزه ترافیکی افزود:۱۰۱ هزار خودرو و موتور شارژی متخلف اعمال قانون شدند و در این خصوص ۲۳۰۰ موتور و ۷۷۰ خودرو متخلف نیز توقیف شده و نتیجه این اقدامات، کاهش ۸۸ درصدی تصادفات منجر به فوت بوده است.سرهنگ جمالی ادامه داد: این مهم ماه حصل اقدامات فرهنگی، اطلاع رسانی دقیقی و مرهون زحمات رسانه های گروهی است که باعث آگاه‌سازی کیشوندان و رعایت بیش از پیش قوانین از سوی آنان شده است.

وی با بیان این که پلیس از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹ طرح مختلف را اجرا کرده که ما حصل آن اجرای ۲۵ طرح پیشگیرانه در مقابله با سرقت بوده و منجر به انهدام ۸ باند سازمان یافته سرقت در جزیره کیش شده است؛ افزود: در این خصوص ۱۶۱ نفر سارق دستگیر شده اند و خروجی آن کاهش ۱۳ درصدی جرم و سرقت در این جزیره بوده است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: ۵۰ درصد از سرقت‌ها توسط همکاران در حوزه پلیس پیشگیری پلیس آگاهی و سایر حوزه ها کشف و اموال کشف شده به مالباختگان عودت داده شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش مقابله با قاچاق کالا و سوخت را یکی از برنامه‌های مهم این فرماندهی عنوان کرد و گفت:در این خصوص ۳۳۱ نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۹۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۸۴۰۰ کیلوگرم فراورده‌های شیلاتی مختلف کشف و ضبط شد.وی ادامه داد: در این خصوص ۳۵ شناور متخلف و ۳۰ هزار متر تور غیر مجاز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با ابراز نگرانی از رشد ۱۳۰ درصدی وقوع جرایم فضای مجازی از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در این خصوص ۱۴۱ پرونده تشکیل شده است که ۹۸ درصد آن به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال با اقدامات به موقع، سریع و صحیح همکاران، منجر به کشف شده و به مالباختگان عودت شده است.

سرهنگ جمالی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون در حوزه جرایم مالی ۵۰ نفر شناسایی و دستگیر شده اند؛ افزود:در این حوزه ۶۲ پرونده تشکیل شده که با اقدامات انجام شده، کاهش ۳۷ درصدی کلاهبرداری و جعل را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات به ۲۰ هزار نفر از شهروندان در حوزه پلیس پیشگیری و ۱۱۰ از ابتدای امسال تا کنون گفت: در این مدت به ۳۳۰ مورد مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و ۵۷۰ پرونده در حوزه مشاوره و مددکاری رسیدگی شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه حضوری در رابطه با سامانه ۱۹۷ افزود: در خصوص سامانه ارتباط مردمی با پلیس حدود ۳۵۰ نفر به منظور تقدیر از پلیس و ارائه انتقاد و پیشنهاد مراجعه کرده‌اند که به آنها رسیدگی شده است.

وی در حوزه مقابله با قاچاق و خرده فروشان مواد مخدر گفت: ۵۶ طرح در این حوزه اجرا شده که ماه حصل آن کشف دو برابری انواع مواد مخدر در داخل جزیره و دستگیری ۲۶۶ نفر قاچاقچی خرده فروش و معتاد بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از ارائه خدمات به یک میلیون مسافر در فرودگاه و ۱۰۰ هزار نفر در بندرگاه این جزیره خبر داد و گفت: در حوزه‌های انتظامی مختلف ۳۸۰۰۰ خدمات حضوری و غیرحضوری به کیشوندان و گردشگران ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اتباع و گذرنامه ۱۷۰۰ مورد، در حوزه اماکن عمومی ۲۶۰۰ مورد،در حوزه پلیس آگاهی ۴۸۰ مورد و در حوزه ترافیکی ۵۵۰۰ مورد خدمت به مراجعین ارائه شده است.

سرهنگ جمالی در پایان سخنان خود گفت: سه پل ارتباطی پلیس برای ارتباط با مردم و مخاطبین در نظر گرفته شده است. شماره فوریتی ۱۱۰ برای موضوعات اجتماعی و امنیتی،شماره ۱۲۰ راهور برای موضوعات ترافیک و تصادفات و شماره ۱۹۷ مربوط به شکایات و انتقادات و پیشنهادات به پلیس است که به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مردم می‌باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایا از خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات قدردانی شد