ارتقاء رویکرد حفظ محیط زیست با هدف تداوم بقا و زیبایی سواحل کیش

با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و استقبال گسترده گردشگران و گروه های مردمی، ایستگاه دامون طرح پاکسازی سواحل کیش را با مشارکت حداکثری به نحو شایسته اجرا کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین شیرازی منش در رابطه با اجرای طرح پاکسازی سواحل و دریا، گفت: تداوم و استمرار برگزاری این طرح در جزیره کیش با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و گروه های مردمی می تواند به رشد جاذبه های محیطی کیش کمک کند.

شیرازی منش با بیان این که طرح پاکسازی سواحل دریا از سنوات گذشته و با مشارکت گروه های سازمان منطقه آزاد کیش، فعالان بخش خصوصی و گروه های مردمی و با هدف حفظ محیط زیست و ترویج این فرهنگ برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده در سطح جزیره کیش می تواند نقش مهمی در راستای ارتقاء سطح فرهنگ پاکسازی و رعایت اصول محیط زیستی در منطقه ایفا کند.

نماینده سندیکای صنایع کیش به مشارکت بخش های مختلف در این طرح اشاره کرد و گفت: طرح پاکسازی ساحل در ایستگاه دامون با مشارکت انجمن و باشگاه دوستداران کیش در حدفاصل ساحل دامون تا پرشین اجرا شد.

وی از کیش به عنوان الگویی مناسب در برگزاری بسیاری از برنامه ها و رویدادها در حوزه های مختلف نام برد و افزود: برای استفاده بهینه گردشگران و ساکنان جزیره از سواحل باید برنامه های مناسبی برای حفظ محیط زیست از سوی سازمان، اداره محیط زیست و با همکاری فعالان این حوزه تدوین شود.

لازم به ذکر است، طرح پاکسازی دریا و سواحل کیش به مناسبت روز ملی خلیج فارس از ساعت 9 صبح روز جمعه 15 اردیبهشت در قالب 6 ایستگاه در نقاط مختلف کیش از شهر تاریخی حریره آغاز و در مراسم اختتامیه که ساعت 18 در اسکله بزرگ تفریحی کیش با حضور شرکت کنندگان برگزار شد ضمن اهداء جوایز ارزنده به شرکت کنندگان؛ لوح تقدیری از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به اسپانسرهای این طرح اهداء و از آنان قدردانی شد.