قدردانی سعید پورزادی از مشارکت حداکثری مردم در طرح پاکسازی سواحل کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش صبح جمعه 15 اردیبهشت با حضور در طرح پاکسازی ساحل کلبه هور؛ از مشارکت حداکثری و استقبال مردم دوستدار محیط زیست و جوامع مختلف کیش از این طرح، قدر دانی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی با تاکید بر حفاظت محیط زیست ساحلی و دریایی کیش از سوی ساکنان و گردشگران، از جامعه بازاریان و بازرگانان این منطقه که یکی از ارکان اقتصادی و فعال جزیره کیش محسوب می شوند برای مشارکت و همکاری در پاکسازی ساحل کلبه هور قدردانی کرد.

وی حضور فعالان اقتصادی در تمام برنامه های مشارکتی جزیره کیش را نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی آنها برشمرد و مشارکت در طرح پاکسازی سواحل را اقدامی ارزشمند در اعتلای فرهنگ حفظ محیط زیست عنوان کرد.

سعید پورزادی در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک کشور افزود: در سطح کشور حدود 6هزار کیلومتر ساحل از سواحل خزر تا جنوبی داریم و ایران به لحاظ ژئوپولتیک یا موقعیت جغرافیایی جزو کشورهایی محسوب می شود که به دلیل وجود دریاها در شمال و جنوب، از موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه، تصریح کرد: جزیره کیش نیز با دارا بودن حدود 43 کیلومتر ساحل پیرامونی مرجانی، تنوع زیستگاهی منحصر به فرد، وجود بنادر تجاری و بازرگانی و شیلاتی، غنی بودن تنوع زیستی، دسترسی به آب های آزاد، گردشگر پذیر بودن و ضریب اشغال بالای هتل ها و مراکز اقامتی در اکثر زمان های سال، بخش مهمی از ظرفیت ها را در کنار موقعیت ژئوپولتیکی فراهم کرده و ما شاهد فعالیت های بسیار خوب گردشگری، اقتصادی، تجاری و تفریحی هستیم.

لازم به ذکر است امروز 15 اردیبهشت طرح پاکسازی سواحل و در دریا در نقاط مختلف جزیره در 6 ایستگاه (میکا، دامون، سیمرغ، حریره، کلبه هور و اسکله تفریحی) از ساعت 9 صبح آغاز شده و ساعت 18 با برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء جوایز و تقدیر از اسپانسرهای پاکسازی سواحل به پایان می رسد.