با حضور مشاور رییس جمهور؛

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

با حضور «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، آئین تکریم سرپرست و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره‌ سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، «سعید محمد» در آئین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که امروز دوشنبه 23 اسفندماه با حضور ائمه‌ جماعات کیش، مسئولین محلی، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: با شناختی که از آقای کشاورز دارم، می‌توانند باعث پیشرفت و آبادانی بیش از پیش منطقه آزاد کیش شوند.

وی اظهار داشت: با دید نامناسبی که در مسئولان نظام نسبت به مناطق آزاد شکل گرفته است، روند امور کمی با کندی مواجه است که بنده به نوبه‌ خود در حال شفافیت‌سازی و اتهام‌زدایی از چهره‌ شکیل و منظم مناطق آزاد در الگوهای جهانی هستم و از همه‌ مسئولین، بومیان، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه‌ی مناطق آزاد درخواست می‌کنم همگی در کنار هم یاریگر این مهم باشیم و در اعتلای مناطق آزاد بکوشیم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان افزود: شرط اصلی پیشرفت، سرمایه‌گذاری است و شرط اصلی سرمایه‌گذاری ثبوت قوانین و مقررات و معافیت‌ها و مشوق‌هاست که توجه به این اصول، بسیار شایسته و ضروری است. مدیریتی علمی و بر مبنای عقل و به دور از نمایش خواهیم داشت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم معارفه خود، داشتن نگاه علمی به مسائل، اهل تعامل و مشورت بودن و پرهیز از شعار گرایی، اقدامات هیجانی و نمایشی را از ویژگی های یک مدیر موفق بشمرد.

مهدی کشاورز، حضور میدانی مسئولین را موجب آرامش روانی ساکنان مناطق عنوان کرد و افزود: حضور میدانی مسئولان و مدیران برای مردم امیدآفرین و انگیزه بخش است و نوعی آرامش روانی در جامعه ایجاد می کند.

کشاورز در ادامه بر استفاده از علوم روز برای افزایش بهره وری مدیران و کارکنان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهره وری سازمان ها استفاده از علوم روز است. کارکنان اصلی ترین عنصر هر سازمان هستند و هر سازمانی که کارکنان توانمند و بهره ورتری دارد، موفق تر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود خاطرنشان کرد: ایجاد نظم و ساماندهی شرایط موجود در منطقه، شفاف سازی و کوتاه کردن فرآیندها، چابک استاندارد سازی ساختار، ایجاد تناسب شغل با شاغل و تعیین تکلیف پرونده‌های باز سازمان از جمله برنامه های کوتاه مدت مدنظر است.

کشاورز در خصوص برنامه های میان مدت نیز افزود: تسریع در تکمیل پروژه های فنی و زیرساختی، ایجاد درآمدهای پایدار سازمان، حل مشکلات برق و آب جزیره کیش، توسعه حوزه های گردشگری سلامت ورزشی و علمی، چاره جویی برای کنترل قیمت اجاره و هزینه‌های زندگی و مسکن، همچنین افزایش تراز آموزشی هم از بعد فضا و هم کیفیت، ایجاد بورس بین‌اللمل و تاسیس بانک آفشور از جمله برنامه های بلند مدت مدنظر است که می توان به آن اشاره کرد.

وی در ادامه، ایجاد شهر هوشمند، درآمدهای پایدار و پرهیز از زمین فروشی و همچنین ایجاد هاب خدماتی و مالی و بیمه‌ای را از برنامه های بلند مدت خود در دوره مسئولیتش در سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان افزود: قول می‌دهم آدم صادق و پاک‌دستی باشم و اجازه نفوذ هیچ امضای طلایی‌ای در سوءاستفاده از منابع عمومی منطقه را ندهم.

گفتنی است؛ پیش از وی، «محمدرضا نوایی لواسانی» سرپرستی سازمان منطقه آزاد کیش را برعهده داشت.