اقلیم کردستان عراق هم با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کیش آشنا شد

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش: استاندار سلیمانیه و وزیر گردشگری اقلیم کردستان در بازدید از غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه عراق با ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر قاسمی نیا مدیر توسعه گردشگری سازمان، ضمن تشریح برگزاری این نمایشگاه گفت: در این رویداد بین المللی، یک نشست خبری به دعوت ایران با حضور تمام مجامع و افراد فعال در بخش های مختلف سلیمانیه، اقلیم کردستان و خبرگزاری ها همراه با سخنرانی دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد.  

قاسمی نیا افزود: در این نمایشگاه هر منطقه، پنل های تخصصی ویژه خود را برای مذاکره، معرفی فرصت ها و توسعه روابط به صورت جداگانه با جوامع برگزار می کند که در صورت توافقات منجر به امضا تفاهمنامه خواهد شد.

وی در ادامه از برپایی نشستی با حضور وزیر گردشگری اقلیم کردستان، سلیمانه و اربیل عراق در راستای معرفی ظرفیت های مختلف منطقه آزاد کیش به ویژه حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در بازدید مسئولان سلیمانیه و اقلیم کردستان از غرفه کیش، بسته ها و پروژه های سرمایه گذاری این منطقه آزاد رونمایی شد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:طی برگزاری نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق، برپایی جلساتی در خصوص توسعه گردشگری و تبادل گردشگر با آژانس ها و انجمن های صنفی سلیمانیه و اربیل نیز برنامه ریزی شده است.

 ناصر قاسمی نیا با اشاره به حضور عزت اله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در این نمایشگاه گفت: با توجه به استقبال مردم اقلیم کردستان از ظرفیت های موجود در کیش، مذاکراتی در خصوص برقراری پرواز مستقیم کیش به سلیمانیه یا اربیل با دفاتر خدمات مسافرتی و ایرلاین های این منطقه انجام شد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق، يكي از بزرگترين و مهمترين رويدادهاي گردشگري و صنايع دستي در منطقه خاورميانه است كه از 26 تا 29 مرداد با حضور کشورهای مختلف برپا خواهد بود.