نظارت مستمر اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره در جهت بهبود کیفیت

اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش در سال 95 با هدف افزایش کیفیت نان 1281 مورد بازدید انجام داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نان به عنوان کالایی اساسی و ضروری دارای اهمیت ویژه ای در سبد مصرفی خانوارها بوده و غذای اصلی و پایه بسیاری از مردم در کشور های جهان را تشکیل می دهد. روزانه قسمت اعظم انرژی، پروتئین، املاح معدنی و ویتامینهای گروه B (تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) مورد نیاز بدن را تامین می کند. بي‌شک تهيه، توليد و عرضه‌ نان سالم و بهداشتي در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود. 

اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش نیز سعی دارد تا کیشوندان و گردشگران نان با کیفیتی را در جزیره کیش تهیه کنند.

در این راستا، تعداد 30 واحد نانوایی سنتی از جمله 9 واحد نانوایی بربری، 12 واحد لواش ،4 واحد تافتون و 5 واحد سنگک و همچنین4 واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف جزیره کیش به فعالیت مشغول هستند.

در طول سال گذشته،  5 میلیون و 617 هزار و 600 کیلوگرم انواع آرد از شهر بندر عباس به صورت دولتی و از شهرهای شیراز، تهران، کرج و گنبد کاووس به صورت آزاد تهیه شده است.

در این مدت اداره غله و تعزیرات آرد و نان 1281 بازدید از نانوایی ها داشته که از این تعداد 148 بازدید با همکاری مشترک مرکز توسعه سلامت کیش بوده است. در این بازدید ها از  598  قرص نان تست جوش شیرین به عمل آوردند. مکان نانوایی ها نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی نظارت شد و 7 واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت بهداشت تعطیل و به 15 مورد از شکایات شهروندان در خصوص کیفیت نان رسیدگی شد.

شایان ذکر است، با تمهیدات اندیشیده شده، همیشه انبارهای آرد نانوایی های جزیره به منظورتامین نیاز شهروندان و گردشگران به میزات آرد مصرفی برای 2 هفته ذخیره دارد.