بانوان قرآنی باید نماینده دیپلماسی صلح درجامعه باشند

معاون بین الملل بنیاد بین الملل گوهرشاد در محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام گفت: بانوانی عجین با قرآن نماینده صلح ودیپلماسی صلح بین اجتماعات وجوامع هستند .

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراجتماع بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام که با حضور بانوان قرآنی ایرانی اسلامی و جمعی از بانوان قرآنی دیگر کشورها به میزبانی جزیره کیش برگزار شد دکتر اوسطی معاون بین الملل بنیاد بین الملل گوهرشاد با بیان اینکه یک خانواده قوی و پس از آن یک جامعه قوی توسط زنان قوی ساخته می شوند افزود: قوت عقل ، حکمت و درایت بانوان می تواند مبنای تحول در مسیر خانواده و جامعه باشد.

دکتر اوسطی با اشاره به داستان ملکه سبا و حضرت سلیمان که در قرآن به آن اشاره شده و بیانگر اهمیت درایت زنان درمواجهه با عقاید متفاوت است تاکید کرد : بانوانی که عجین با قرآن هستند نماینده صلح ودیپلماسی صلح در اجتماعات مختلف هستند واگر قرار است عطوفتی درجامعه رواج یابد و یک جهان بینی معنایی وتوحید محور شکل بگیرد توسط زنان باید این اتفاق بیوفتد.وی درپایان اظهار داشت: زنان قوی وقرآنی سازنده جامعه قوی و قرآنی هستند و این امر جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی هدایت می کند هدفی که رهبر فرزانه کشورمان برآن تاکید دارند.

درادامه این مراسم همسر نماینده جنبش فلسطین در ایران نیز با تقدیر از برگزاری این اجتماع ارزشمند گفت: با اینکه رژیم صهیونیستی از 1200 مسجد نوار غزه هزار مسجد را در حملات خود مورد حمله قرار داده اما بازهم فعالیت زنان ومردان قرآنی در غزه بیش از گذشته رواج دارد وحتی درپناهگاهها آموزش ها مستمر ادامه دارد زیرا ما قدرت مان را از قرآن می گیریم. 

وی تصریح کرد: رزمندگان مقاومت همگی حافظ قرآن هستند و همین اتکای به قرآن باعث شده است روحیه شهادت و حسینی را درآنها ببینیم.وی درپایان افزود: مردم غزه 113 روزاست صبورانه مقاومت می کنند چرا که می دانند پروردگار بزرگوار صابران را دوست دارد.

دراین مراسم که به صوت قرآن بانوان قاری ملی و بین المللی مزین شده بود از چند بانوبرگزیده فعال قرانی از استانهای کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، سوریه ، بحرین واندونزی تقدیر شد.همچنین از یک طرح قرآنی با موضوع تسهیل حفظ قرآن که از ابتکارات دکتر قارونی بانوی فعال حوزه قرآنی از کشور بحرین است رونمایی شد.