گشایش هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران در جزیره کیش

هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری دقايقي پيش در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این همایش با حضور امیر دریابان شمخانی دبیر و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دكتر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، مهندس سعید نژاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، امیر سرتیپ حاتمی قائم مقام وزیر دفاع و جمعي از مسئولان محلي كيش از دقايقي پيش با سخنراني دكتر مونسان در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

در اين همايش نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با محورهای دهگانه مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی، برگزار می شود.

در راستای محورهای دهگانه این همایش نیز حدود 500 مقاله از اساتید، دانشجویان، اندیشمندان و صاحبنظران صنعت دریایی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که با بررسی کمیته هیأت علمی، بیش از 370 مقاله پذیرش شد که در دو مجموعه به زبان های فارسی و انگلیسی این مقالات در همایش ارائه می شود. در نهایت در پایان روز دوم این همایش از 3 مقاله برتر نیز تقدیر می شود.

ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی، بازدید از مزرعه پرورش ماهی در قفس، بازدید از شناورها و طرح توسعه بندر و کارخانه کشتی سازی کیش و گشت دریایی، غرفه شهدای غواص و غرفه بومیان کیش از برنامه های جانبی این همایش است.

گفتنی است، این همایش در 6 سالن موازی طی روزهای 27 و 28 مهر در مرکز همایش های بین المللی  کیش برگزار می شود.