گسترش فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های کیش

با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، فعالیت های فرهنگی زیادی برای تشویق خانواده ها در کتابخانه های کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  امروزه راه اندازي و ايجاد كتابخانه‌هاي عمومي و مجهز نمودن آنها به كتاب‌هاي جديد و به روز یکی از موثرین ترین راه های ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

در همین راستا، مسئولان فرهنگی جزیره کیش نیز با افزایش و به روز کردن کتاب های موجود در فرهنگسراها و کتابخانه های عمومی سعی در ایجاد انگیزه و بالا بردن احساس نیاز به مطالعه بین ساکنان جزیره کیش دارند.

در طول سال گذشته، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در فرهنگسراهای سنایی، میلاد، اندیشه، کتابخانه عمومی میر مهنا و خانه فرهنگ و هنر مینا با بهره گیری از کتاب های پر مخاطب و انجام فعالیت های مرتبط با کتاب خوانی اقدامات گسترده ای در جهت تشویق شهروندان به کتابخوانی انجام شده است.

برگزاري جلسات نقد و بررسي كتاب با حضور نويسندگان و اعضاي كتابخانه‌ها، غني كردن بخش مرجع كتاب‌هاي عمومي، برگزاري برنامه‌هاي جنبي از قبيل مسابقات كتابخواني، قصه گويي، شب شعر و نمايش فيلم از جمله فعالیت هایی است که باعث جذب 49 هزار و 857 نفر به مراکز فرهنگی وکتابخانه های کیش شده است.

در  همین مدت، در چهار کتابخانه فرهنگسرای سنایی، میلاد، اندیشه و کتابخانه عمومی میر مهنا تعداد 3 هزار و 261 جلد کتاب با یک هزار و 383 عنوان کتاب خریداری شده و تعداد کتاب های این کتابخانه ها با موضوعات فلسفه و روان شناسی، دین و مذهب، علوم اجتماعی، زبان های خارجی، علوم خالص و عملی، هنری، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و داستان کودک به 39 هزار و 800 جلد رسیده است که طی این مدت دوستداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تعداد 14 هزار و 866 جلد کتاب را جهت مطالعه به امانت گرفته اند.

همچنین در این چهار مرکز و خانه فرهنگ و هنر مینا تعداد 1354 دوره و کلاس آموزشی در رشته های  مختلف هنری و ادبی برگزار شده و تعداد 8 هزار و 428 هنرجو در تمام رده های سنی در این دوره ها شرکت کرده اند.

گفتنی است خانواده ها، مدارس و نظام آموزشی، دولت و رسانه های گروهی از دیگر عوامل موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جوامع به شمار می روند.