گام بلند مناطق آزاد برای حل آسیب‌های اجتماعی

مدیر اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تغییر رویکرد در تمامی سطوح مدیریتی با هدف بهبود شاخص های اجتماعی مناطق آزاد همچنین شناخت و فهم روشن از جنبه های مختلف حوزه اجتماعی را یک ضرورت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش محسن ملا باشی مدیر اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در نشستی که با هدف ایجاد ارتباط موثر و بهره گیری مدیران از تجارب حوزه های مختلف سازمان های مناطق آزاد در جزیره کیش برگزار شد گفت: بهبود شاخص های اجتماعی مناطق آزاد با اهتمام تمامی بخش ها امکان پذیر است.

وی افزود: حوزه زیر ساخت و عمران نقش مهمی در مسائل اجتماعی دارد برای مثال در یک منطقه، فقدان ساختمان و مرکز مشاوره می تواند فرایند بهبود شاخص ها در حوزه اجتماعی را با مشکل مواجه کند، بنابراین همکاری میان همه حوزه ها، لازمه موفقیت در مسیر است.

ملا باشی با تشریح آسیب شناسی و بهبود شاخص های اجتماعی به عنوان دو بخش مهم این حوزه، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی را موضوعی مهم و اساسی خواند.

مدیر اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: بودجه بهبود شاخص های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد، فقر و بیکاری در دستور کار قرار گرفته است.

محسن ملا باشی در تکمیل این موضوع به ایجاد اعتماد، امید و شادی اجتماعی در جامعه همزمان با کاهش آسیب ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای کلان پروژه های حوزه اجتماعی با توجه ویژه به دو محور "فقدان برنامه جامع و کامل" و "توسعه و پیشرفت انسانی و اجتماعی"در کنار موضوعات اقتصادی تاکید داشت.

ملاباشی سند مسئولیت اجتماعی هر منطقه را راهکار علمی آن برشمرد و گفت: بودجه امسال برای اجرای کلان پروژه ها پیش بینی شده و تا پایان سال 1402 همه مناطق با اولویت بندی مسائل موظف به ارائه برنامه خود هستند.

مدیر اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تدوین سند ارزیابی تاثیرات اجتماعی را یک اصل مهم برای تمامی پروژه های مناطق آزاد پیش، حین و پس از اجرای پروژه برشمرد.

وی در پایان اظهار داشت: بهبود و و انتقال سطح مهارت های نرم یکی دیگر از کلان طرح های مدیریت اجتماعی دبیر خانه است که با محوریت مادران، پدران، دانش آموزان و آموزگاران در مناطق آزاد اجرا می شود.