آیت الله اراکی:

کیش می تواند یکی از مراکز مهم نشر اندیشه تقریب و فرهنگ در جهان اسلام باشد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ظرفیت های خوب و جایگاه منطقه ای جزیره کیش در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این جزیره می تواند یکی از مراکز مهم نشر اندیشه تقریب و فرهنگ در جهان اسلام باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از  ایرنا، آیت الله محسن اراکی عصر چهارشنبه در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اداری جزیره کیش، یکی از بزرگترین مشکلات و تهدیدهای فراتر از مرز جهان اسلام را در گیری های فرقه ای و فتنه بین مذاهب عنوان کرد و افزود :منشا این فتنه ها استکبار و در راس آن رژیم صهیونیستی و برخی از سران کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه آنها برای این کار از ابزار تفاوتهای مذهبی و فرهنگی استفاده کرده اند اظهار داشت: این تفاوت ها به لحاظ ویژگی هایی که دارند می توانند مورد سو استفاده زیادی قرار بگیرند.

آیت الله اراکی گفت: امروز در کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، یمن، بحرین که نزدیکترین مرکز نیز به جزیره کیش است اتفاق ها و درگیری های زیادی رخ می دهد که دامنه این درگیری ها به افغانستان و پاکستان و تا اندونزی نیز کشیده شده و در جهان نیز وضعیت بحرانی ایجاد کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جزیره کیش می تواند یکی از پایگاه های نشر اندیشه و حق گرایی در منطقه باشد افزود: می توانیم از این مکان برای رفت و آمدهای تقریبی، نشر فرهنگ، برگزاری اجلاس ها و همایشها از جمله حلقه های گفت و گو که در طول سال برگزار می شود استفاده کنیم .

وی اظهار کرد: هر ساله علمای زیادی از کشور و دیگر نقاط دنیا برای بحث و گفت وگو در مورد جهان اسلام به کشور دعوت می شوند که این نشست ها و تبادل نقطه نظرات بسیار اثر گذار هستند.

آیت اراکی به تشکیل کمیته ای مرکب از 50 نفر از شخصیت های با نفوذ جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته در محل های بحران زده ای که گرفتار چالش فتنه شده اند حاضر می شوند و با گروه های متخاصم از طریق عوامل با نفوذ خود ارتباط برقرار و دیدگاه های آنان را به یکدیگر نزدیک می کنند تا بتوانند از طرح های ارائه شده برای رفع اختلاف ها استفاده کنند .

وی با اظهار اینکه جزیره کیش می تواند پایگاه اصلی برای این کمیته باشد گفت: می توان با کمک منطقه آزاد کیش یک مجتمع فرهنگی ایجاد کرد تا این پایگاه مرکز انتقال اندیشه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دیگر نقاط جهان باشد.

هفتاد و چهارمین جلسه شورای اداری جزیره کیش عصر چهارشنبه با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، رئیسان سازمان ها و ادارات در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این جلسه محمد قاریان پور مدیر کل صدا و سیما و سهراب رئیسی رئیس شعبه تامین اجتماعی کیش گزارشی از عملکرد دستگاه های خود برای اعضای شورای اداری ارائه کردند.

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان  منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه از مسئولان ادارات و نهادهای کیش خواست تا در جهت رفع مشکلات این جزیره تلاش کنند.