نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس؛

کیش می تواند پایلوت فرهنگی کشور شود

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس کیش را به عنوان پایلوت فرهنگی کشور پیشنهاد کرد و گفت: می توانیم از کیش به عنوان پایلوت مسائل فرهنگی کشور استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سهیلا جلو دار زاده، روند پروژه های عمرانی را در کیش مثبت خواند و گفت: روند عمرانی و اقتصادی به لطف خداوند در طول سه سال گذشته در کیش رشد خوبی داشته است تا جایی که بسیاری از پروژه ها تکمیل شده که جای امیدواری در مورد منطقه است.

این نماینده مجلس در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی کیش اظهار کرد: می توانیم از جزیره کیش به عنوان پایلوت مسائل فرهنگی کشور استفاده کنیم چرا که مرزها در اینجا باز است و میزان رفت و آمد در آن بیشتر است لذا ما می توانیم این منطقه را به عنوان منطقه مرزی فرهنگ ها مورد توجه قرار دهیم و راه حل ها و روش ها را در آن پیاده کنیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر با این دید مسائل را ببینیم که نقطه بر خورد فرهنگ ها را چگونه مدیریت کنیم، می توانیم آنچه را که وارد کشور می شود و خوب است، جذب کنیم و آنچه را که در درون کشور خوب است، تقویت کنیم و به عنوان یک فرهنگ مطلوب به کشورهای دیگر نیز عرضه کنیم.

جلو دار زاده افزود: ما می توانیم این نقطه مرزی را به عنوان نمونه رفتار و برنامه ریزی داشته باشیم و مهندسی کنیم و از آن برای کل کشور استفاده کنیم.

وی کیش را خط مقدم فرهنگی خواند و اظهار کرد: در کیش جمعیت محدود و امکانات بیشتر است البته کیش مانند خط مقدم می ماند اما ظرفیت فرهنگی کشور ما در حدی هست که با هر فرهنگی بر خورد کند و چنانچه با انرژی مثبت خود باشد روی آن تاثیرگذاری قوی داشته باشد لذا این امر بستگی به مدیریت فعلی منطقه دارد که از این فرصت برای داخل کشور استفاده کند.