امام جمعه اهل تسنن کیش مطرح کرد:

کیش سرمایه ملی و برند مطرح گردشگری است

شیخ یعقوب شمس گفت: تبدیل کیش به یکی از مقاصد مطرح گردشگری کشور، مدیون امنیت، جاذبه های گردشگری و مردم مومن، متدین و قانونمند این خطه از میهن عزیزمان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه کیش در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد که با حضور حجت اله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در سالن رازی مرکز همایش های این جزیره در حال برگزاری است؛ خاطر نشان کرد: این جزیره یکی از محبوب‌ترین جزایر جنوبی ایران برای گردشگران داخلی و خارجی است.

شیخ یعقوب شمس ادامه داد: در جزیره کیش نژاد ها، مذاهب و مراسم گوناگون وجود دارد که تماشای این تفاوت ها در یک محیط کوچک جغرافیایی برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است.

وی خاطر نشان کرد: ماهیگیری و فروش محصولات دریایی و زمانی صید مروارید، اداره خانه های بوم گردی و رستوران های سنتی جز مشاغل بومیان کیش است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به جاذبه های گردشگری کیش، ایجاد امنیت را مهمترین مقوله برای جذب گردشگر دانست و افزود: امنیت مثال زدنی، دریای زلال، جاذبه های طبیعی کیش و آب و هوای پاک و مطبوع آن در 8 ماه از سال، آداب و سنن بومیان از جمله بازی های محلی بومیان و مراسم اهل هوا و اماکن متعدد گردشگری از جمله جاذبه های مهم گردشگری کیش است.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان این که جزیره کیش علاوه بر مراکز گردشگری دارای مراکز فرهنگی و هنری است؛ افزود: وجود مساجد زیبا و تاریخی ماشه، امیر المومنین ( ع) و مسجد باغو از جمله جاذبه های گردشگری کیش است.

وی افزود: شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریز، کشتی یونانی و تماشای غروب دل انگیز، آب انبار سنتی، موزه مردم شناسی و پایاب، پارک دلفین و روستای باغو، خانه بومیان و تفریحات آبی از دیگر مکان ها و جاذبه های گردشگری کیش هستند که سالانه پذیرای میلیون ها نفر از هموطنانمان از اقصی نقاط کشورمان است.