مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کیش به مقصد نخبگان کشور تبدیل شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد : جزیره کیش باید به مقصد سکونت نخبگان کشور در حوزه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، فناوری و آموزشی تبدیل شود

‎به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، محمد ابراهیم انصاری لاری روز شنبه در آیین گشایش دبستان پروین اعتصامی جزیره کیش در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: ما به دنبال این هستیم که کیش یک سکونت گاه معمولی نباشد، باید خانواده ها در آموزش و پرورش کیش احساس آسودگی خاطر برای تحصیل فرزند خود داشته باشند.

‎وی تاکید کرد: اینکه برخی به خاطر نیازهای آموزشی فرزندان، خانواده خود را در استانهای دیگر اسکان دهند و خود به جزیره رفت و آمد کنند، زیبنده کیش نیست و آموزش و پرورش آن باید مثل همه مراکز دیگر بدرخشد و ممتاز باشد.

‎وی با گرامیداشت سالروز پیروی انقلاب اسلامی و تبیین برخی توقعات امام راحل در اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی افزود. امام راحل در بهشت زهرا (س )فرمودند : ما انقلاب نکردیم که رژیمی برود و رژیم دیگری بیاید، ما انقلاب کردیم که انسان کهنه و متحجر قدیم برود و انسان نو و متکامل جدید بیاید

‎وی با بیان این سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی که در صحیفه نور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: این کلام امام راحل که جان مایه انقلاب اسلامی است و می تواند وظیفه و رسالت همه ما بویژه در آموزش و پرورش را نشان دهد، امروز مغفول مانده است.

‎انصاری لاری گفت: امام راحل هدف غایی و افق انقلاب اسلامی و این فلسفه بزرگ را در این یک جمله بیان و ترسیم کردند.

‎وی تاکید کرد: امروز آموزش و پرورش محور اصلی این توسعه انسانی است و ما در جزیره کیش به این مطلب اهتمام جدی داریم

‎مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: باید انسان های جزیره کیش نیز ممتاز باشند و در حد نگین بدرخشند که در گرو تلاش و کوشش مضاعف در آموزش و پرورش است

‎انصاری لاری با اشاره به اولویت سازمان منطقه آزاد در توسعه آموزش و پرورش گفت: به این منظور اعتبار 150 میلیارد ریالی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی و کادر اداری آموزش و پرورش در سال 97 تخصیص داده شده است.

‎وی افزود: همچنین امروز کار ساخت 2 مجموعه بزرگ آموزش و پرورش با اعتبار هر یک به ارزش 400 میلیارد ریال آغاز می شود و در یکسال آینده بهره برداری خواهد شد.

‎وی تاکید کرد: اعتقاد ما به بزرگ نمایی و مراسم کلنگ زنی نیست بلکه معتقدیم مراسم باید برای بهره برداری و عرضه نتیجه کار در حوزه آموزش و پرورش جزیره است.

‎یادآور می شود مدرسه دخترانه پروین اعتصامی با اعتبارات سازمان منطقه آزاد احداث شده است

‎این واحد آموزشی تنها مدرسه استاندارد جزیره با داشتن شرایط فیزیکی مناسب ، 18 کلاس درس، سالن ورزش، مجموعه اداری و کتابخانه است.

‎جزیره کیش دارای 40 واحد آموزشی که 25 واحد آن دولتی و 15 واحد غیر دولتی است و هم اکنون هشت هزار و 400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند