کلاس آموزشی طراوت در سالمند و تغذیه سالم در کیش برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمندان، یک دوره کلاس آموزشی با عنوان طراوت در سالمند و تغذیه سالم در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این کلاس آموزشی بیتا ابراهیمی کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص دوران سالمندی و اهمیت تغذیه سالم، حفظ سلامت بدن، پیشگیری از بیماری ها مطالبی را ارائه داد.

در بخش دیگری از این کلاس در خصوص سوانح و حوادث در سالمندان، سقوط از ارتفاع و شکستگی ها و راه های پیشگیری از این سوانح، همچنین طراوت و نشاط در سالمندی توسط کارشناسان سلامت خانواده و کارشناس روانشناسی مرکز توسعه سلامت کیش مطالبی بیان شد.

همچنین، مریم هادیان کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز توسعه سلامت کیش یاد آور شد: از تمامی سالمندان حاضر در این کلاس غربالگری رایگان دیابت و فشارخون توسط کارشناسان این مرکز انجام و افرادی که نیاز به پیگیری درمان داشتند به پزشک ارجاع داده شد.

هادیان از دیگر برنامه های این روز را تشکیل پرونده سلامت برای سالمندان عنوان کرد.

پخش پیام های آموزشی، فیلم های انیمیشن، توزیع بروشور و کتاب های آموزشی از بخش های دیگر این کلاس بود.

هادیان در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی سالمندان کشور اظهار امیدواری کرد: همه این عزیزان دوران سالمندی پویا و توام با نشاطی را سپری کنند و سیستم بهداشتی نیز بیش از پیش توفیق خدمت به این عزیزان را داشته باشد.

شایان ذکر است 30 نفر از سالمندان جزیره زیبای کیش در این کلاس حضور داشتند.