کاهش ناهنجاری های اجتماعی با تقویت و ارتقاء اقدامات فرهنگی

فرمانده نیروی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش تقویت و ارتقاء رویکردهای فرهنگی در فرودگاه های مبدا را یکی از اقدامات مهم پلیس عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، شامگاه شنبه 26 تیر با حضور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت "عفاف و حجاب" در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ تقویت و ارتقاء اقدامات فرهنگی در فرودگاه های مبدا را یکی از اقدامات مهمی برشمرد که در دستور کار پلیس قرار گرفته است و گفت: برخوردهای سلبی پلیس تاثیر کوتاه مدت دارد و باید اقدامات فرهنگی تقویت و ارتقاء یابد.

جمالی بر ضرورت افزایش فعالیت های فرهنگی و تبلیغات شهری در سطح جزیره کیش تاکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای مرکز کیش نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح گسترده اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان این که طرح های فضای مجازی، اقناع سازی عفاف و حجاب و برگزاری کار گاه های آموزشی برای افراد بد حجاب در جزیره اجرا می شود، افزود: فعالیت های تفریحی،گردشگری، کنسرت ها و جنگ ها نیاز به پیوست فرهنگی دقیق دارد و باید در این منطقه اجرایی شود.

علی اصغر جمالی با اشاره به این که خانه های شبانه، عکاسان مجاز و غیر مجاز، نظارت مستمر بر فعالیت های گردشگری در این منطقه ساماندهی می شوند، تصریح کرد: محدودیت های لازم به منظور جلوگیری از ورود حیوانات خانگی به ویژه سگ از طریق ایرلاین ها به جزیره کیش با یک هم افزایی و همکاری همه جانبه مسئولان این منطقه اعمال می شود.  

وی در خصوص کاهش ورود مسافر به جزیره کیش و افزایش برخوردهای سلبی پلیس گفت: تذاکرات شفاهی جهت رعایت عفاف و حجاب، پلمب خانه های شبانه، توقیف خودورهای سواری که اقدام به کشف حجاب کرده بودند از جمله اقدامات مهم پلیس برای مقابله با ناهنجاری های جامعه است.

در ادامه این جلسه سرگرد محمد زنگانه با اشاره به این که فرماندهی انتظامی ویژه کیش در حوزه عفاف و حجاب به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایفای نقش می کند، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در قالب 16 جلسه و دیدار با مسوولان فرهنگی جهت ایجاد تعامل با دستگا های اجرایی مستقر در این منطقه برگزار شده است.

وی با بیان این که برگزاری جلسات تخصصی با شرکت و صنوف مختلف در جزیره کیش منتج به مصوباتی شد که مهمترین آن شرح وظایف دستگاه ها در جزیره بود، افزود: تبلیغات محیطی، تولید محتوای رسانه ای، صدا و سیما مرکزکیش، اقدامات و رصد فضای مجازی و اجرایی؛  سبب ایجاد گروه مردمی عفاف و حجاب در قالب گروه های رصد فضای مجازی تشکیل شد.

گفتنی است سردار بهرام نوروزی مشاور سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور، اصغر عبدالهی معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی رضاییان دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از مسئولان محلی در این جلسه حضور داشتند.