به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که خود از فرزندان خراسان و دیار نیشابور است و سالها در آن استان، مسئولیتهایی از فرمانداری تا نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را داشته، در یادداشتی به مناسبت درگذشت خسرو آواز ایران، ضمن تسلیت این ضایعه تاسف بار که همزمان با اربعین حسینی اتفاق افتاد ، پیشنهاد کرد درصورتی که شرایط تدفین استاد شجریان در محل مورد وصیت در توس وجنب آرامگاه فردوسی مهیا نباشد؛ این فرزند رشید ایران در نیشابور کنار مقبره خیام و عطار از بزرگان فرهنگ و ادب ایران به خاک سپرده شود.

دکتر غلامحسین مظفری در یادداشتی به مناسبت درگذشت محمدرضا شجریان از مفاخر کشور، با تسلیت به همایون شجریان و سایر اعضای خانواده وی نوشت: حیف و صد حیف که هر از گاهی یکی از فیروزه‌ها و تابش‌های فروغ مهر و هنر این سرزمین به خاموشی می گراید.

در بخش دیگری از این سوگنامه آمده است: امشب که خبر تلخ درگذشت استاد شجریان را شنیدم، یادروزي افتادم که در مسير تهران به نيشابور از جاده شمال محدوده گرگان در حال طی مسیر بودم .همايون عزیز در تماس تلفنی، خبر فوت استاد پرويز مشكاتيان را داد.

از من در خصوص محل دفن زنده یاد پرويز مشکاتیان نظر خواستند. در آن زمان برخی مایل به دفن ایشان درقطعه هنرمندان بودند. آن زمان من گفتم وخواهش كردم بدون ترديد نيشابور را برای آراميدن " فرزند نيشابور " انتخاب كنند و همان شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: نيشابور ؛ جوار عطار وخيام و صدها تن ازشخصيت های بزرگ تمدن ايران زمين است؛

استاد شفيعی كدكنی كه عمرشان دراز باد ، وصيت كرده اند در اين خاك و در كنار عطار ، آرمگاه ابديشان باشد.

در پایان یادداشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آمده است: اکنون با غم و اندوه در فقدان آن چهره ممتاز و محبوب در ایران و جهان، پيشنهاد دارم اگر برای اجرای وصيت استاد شجريان شرايط مهيا نشد،نيشابور اين فشرده ايران بزرگ، ميتواند و مفتخر است که مدفن استاد بزرگ آواز ايران و حنجره ای باشد که صدا و نغمه هایش تا ابد جاودانه خواهد ماند.