السلام عليك يا ثار الله


ماه محرم زيباترين جلوه عشق و ايثار و دين محوري فرا مي رسد و مسلمانان با چشماني اشكبار در سوگ سرور و سالار شهيدان، بار ديگر درس صبر، تعهد و آزادگي را در مكتب انسان سازي عاشورا مرور مي كنند. هر روز اين ماه، فرصت بي نظيري براي تفكر در ماهيت قيامي است كه بقاي دين مبين اسلام را تضمين كرده وكامل ترين نمونه تقابل كفر و ايمان و مبارزه حق، عليه باطل است. بدون شك امروزه ایستادگی آزاديخواهان جهان برابر نظام سلطه و قدرت هاي استكباري تنها به مدد تاسي از فرهنگ عاشورایی قوت گرفته است.

واقعه عاشورا يك رويداد ساده در بستر تاريخ نيست، بلكه براي تمام انسان هاي آزاده دانشگاهي است كه ذلت‌ گريزي، ستم‌ ستيزي و حمايت از دين و پايبندي به آداب و اصول اخلاقي را در تاثيرگذار ترين شكل ممكن تدريس مي كند. براي دشمنان دين نيز صحنه عبرتي است كه آنان را به رهايي از اسارت و بندگي نفس فرا مي خواند.

اميد است تا در مجال ارزشمند محرم امسال نوجوانان و جوانان ايران اسلامي بتوانند با تفكر در انگيزه نهضت عاشورا و تمسك به ريسمان مودت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در مسير سعادت و كمال گام برداشته و نمونه شايسته اي از شاگردان مكتب عاشورا باشند.

در جزيره كيش نيز امسال مراسم سوگواري محرم با حضور خيل گسترده محبان اهل بيت عليهم السلام با شكوه تر از سال هاي گذشته برگزار خواهد شد و همه ساكنان و گردشگران با بر پايي شايسته مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان ضمن ترويج فرهنگ عاشورايي، نمونه هاي ارزشمندي از آداب و رسوم اقوام مختلف ايراني را درعرض ارادت به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به تصوير مي كشند.

در پايان فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) و ياران وفادارش را به همه دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره زيباي كيش تسلیت و تعزيت عرض نموده و از خداوند منان عزت و سربلندي مسلمانان ايران و جهان را مسئلت مي نمايم.

علي اصغر مونسان

رییس هیئت مدیره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش