بسم الله الرحمن الرحیم

السلام عليك يا اباعبدالله

با درود بر ارواح طيبه شهداي كربلا، فرارسيدن اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به تمامي مسلمانان به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره كيش تعزيت و تسليت عرض مي كنم.

سوگواری اربعين سالار شهيدان به دليل جايگاه واقعه عاشورا در صيانت از دين مبين اسلام همواره از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است. شرايط خاص جهان اسلام در دوران امامت سومين پيشواي شيعيان، احياء سنت حسنه امر به معروف و نهي از منكر، جهاد بي نظير حضرت ابا عبدالله الحسین  (ع)  و درس هاي تربيتي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي واقعه عاشورا شكل خاصي به اين حادثه داده تا جایی که تمام ائمه اطهار، بر احياي عزاداري آن حضرت تاكيد فراوان داشته اند.

ضمن اينكه آیین ها و ادیان مختلف همواره با هدف همبستگی میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود، ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می کنند. یکی از پیامدهای اینگونه تجمعات، نمود بيروني آن جریان اجتماعی است که معمولا در جامعه جهانی تاثیر گذار است. به فرموده مقام معظم رهبری خلا وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند. سوگواری در کربلا ی معلی می تواند «نماد» تبلور وحدت مسلمانان و بیعت با انديشه و تفكر حضرت اباعبدالله (ع) باشد که نمودي جهانی داشته و بیانگر جاذبه قدرتمند قيام امام حسين (ع) است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی صدها هزار مسلمان رااز گوشه و كنار جهان به سوي كربلا مي كشد.

اميد است امسال نیز مراسم سوگواري اربعين حسيني فرصتي گرانقدر در جهت شناخت زواياي مختلف واقعه كربلا و تحكيم وحدت مسلمانان جهان باشد.

در پایان با تسليت مجدد این ایام  به تمامي محبان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و مریدان آن حضرت، عزت و سربلندي اسلام و مسلمين را از ايزد منان مسئلت مي نمايم.

علی اصغر مونسان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش