به نام خدا

روز جهانی کودک در سراسر جهان انگیزه‌ای برای توجه به حقوق کودکان است. کشورهای جهان بنا بر سنت و فرهنگ خود این روز را به گونه‌‌های مختلف برگزار می‌کنند.درکشور عزیز ما 16 مهر به عنوان روزملی کودک نامگذاری شده است. این روز را به همه کودکان و نوجوانان ،دست اندرکاران امورکودکان و همه کسانی که در هرکار وحرفه ای قلبشان برای کودکان می تپد، به ویژه کودکان دوست داشتنی و خانواده های عزیزشان درجزیره کیش تبریک عرض می کنم .

دفاع از حقوق کودکان، تشویق دوستی میان نوجوانان جهان و متعهد کردن دولت ‌ها برای پشتیبانی از فعالیت‌های یونیسف در حمایت همه جانبه ازکودکان وبهینه سازی شرایط زندگی آنها از مهم ترین اهداف گرامیداشت روزجهانی کودک است. مهم ترین تاثیر این حرکت ارزشمند نیز آگاهی بخشی به کسانی است که در سراسر جهان خشونت را در قالب سوءاستفاده، استثمار و تبعیض تجربه کرده‌اند.

جای تاسف است که سالانه کودکان بسیاری از گرسنگی، عدم امکانات بهداشتی و سوء تغذیه رنج می برند و یا جان خود را ازدست می دهند. امید که با همدلی در جهت ایجاد دنیایی بکوشیم که در آن همه کودکان فارغ از شرایط و وضعیت زندگیشان، سالم و شاد رشد کنند، به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند و بتوانند همه استعدادهایشان ‌را شکوفا کنند.

   

                                                                                                             غلامحسین مظفری

                                                                                                         رییس هیات مدیره و مدیرعامل