آیت الله اختری در همایش طوفان الاقصی در جزیره کیش مطرح کرد

وحدت کشورهای اسلامی ضامن پیروزی محور مقاومت

مشاور رییس جمهور و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: مردم فلسطین و غزه استقامت و ایستادگی تاریخی و ستودنی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیت الله محمدحسن اختری در همایش طوفان الاقصی و مقاومت و سردار سلیمانی که عصر دوشنبه 25 دی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، اظهار داشت: عملیات رزمندگان فلسطینی در نوار غزه در نوع خود شجاعانه ترین و بی سابقه ترین مبارزه در تاریخ این کشور است که توانست صدمات جبران ناپذیری را بر رژیم اشغالگر قدس وارد کند به طوری که یک هزار نفر از سربازان و 250 نفر از افسران این رژیم به هلاکت رسیدند. 

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی در غزه فروگذاری نکرده است؛ به دستاوردهای درخشان مقاومت در شکست هیمنه‌ رژیم صهیونیستی اشاره و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد. 

مشاور رییس جمهور و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تاکید کرد: برخی کشورهای منطقه که در ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند و پایگاه در اختیار این رژیم و آمریکا قرار می دهند؛ مجرم و گناهکار بوده و بر خلاف ادعای خود، اسلام را قبول ندارند و در این میان، مردم این کشورها باید بدانند که حاکمانشان ستمگر و ظالم هستند.  

وی ادامه داد: کشورها، حکام، رسانه ها و قلم به دستان و هر یک از این گروه ها که به هر عنوانی از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند و علیه مردم فلسطین گام بر می دارند؛ در ظلم و جنایت آنان سهیم هستند. 

آیت الله محمدحسن اختری با اشاره به نقش شهید سلیمانی در فرماندهی نیروی سپاه قدس و افزایش و توسعه توان و قدرت جبهه مقاومت و شکل گیری جنبش های جدید در آمریکای مرکزی، آفریقا و آمریکا گفت: پایداری و توسعه مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن یکی از دستاوردهای سردار دل ها است که برگرفته از اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 

وی با محکوم کردن رسانه ها و محافلی که حماس را مقصر جنگ اخیر قلمداد می کنند؛ خاطر نشان کرد: دفاع، یک حرکت مشروع، قانونی و قابل قبول است و تمام فقهای اسلام و حتی غیر مسلمانان بر این امر اتفاق نظر دارند. 

گفتنی است در همایش طوفان الاقصی، محور مقاومت و سردار سلیمانی حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر خارجه، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، صلاح فحص، نماینده جنبش امل درایران، حسین رویوران معاون سیاسی جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین، علی الازیر جاوی(ابونور) نماینده حزب فضیلت عراق و جمعی از مسوولان محلی و مردم کیش حضور داشتند.