امام جمعه کیش در مراسم گرامیداشت هفته وحدت مطرح کرد:

وحدت و همدلی ویژگی بارز کیش است

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده: دلهای مردم در جزیره کیش بسیار نزدیک است و برای اینکه وحدت و یکدلی اهل سنت و تشیع را ببینید؛ به جزیره کیش سفر کنید.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که شنبه 18 آبان در مسجد نور اهل تسنن برگزار شد ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت گفت: جزیره کیش یک برند است و یکی از امتیازات آن مردم خوب، همراه و وفادار است و اینک در بین مرمانی هستیم که دلهای آنان به هم نزدیک است و این افتخار است و با صدای بلند و رسا اعلام می کنیم " اگر می خواهید وحدت را ببینید به کیش سفر کنید.

امام جمعه کیش ادامه داد: کیش فقط جزیره گردشگری و اقتصادی نیست، هر چند این دو مقوله خود امتیاز این منطقه است؛ جزیره کیش، جزیره اتحاد، همدلی و وحدت است و اینکه اینجا گرد هم آمدیم، نمادی از وحدت مثال زدنی برادران اهل تسنن و اهل تشیع است.

وی افزود: تغییر رفتار و تغییر نگاه مردم به عنوان سخترین کار پیامبراسلام بود که توانست نگاه و رفتار مردم را از جاهلیت، خرافات و شرک به سوی تفکر دینی و رفتار و خصلت مملو از جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی تغییر دهد از اینرو پیامبر هنرمند ترین فرد در عالم بشریت است.    

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن نیز در این مراسم ضمن تبریک این ایام با بیان این که دشمنان سیاست تضعیف ما را با بهره گیری از " تفرقه بیانداز و حکومت کن" دنبال می کنند و با بهره گیری از شرایط کشورمان و با حیله پراکنی جنگ، سعی در دامن زدن به اختلافات بین مذاهب دارند افزود: همگی ما وظیفه داریم در هر موقعیت جغرافیایی که قرار داریم از اختلافات پرهیز کنیم و هوشیار باشیم و با وحدت و همدلی و چنگ زدن به ریسمان الهی، حیله آنان را به خودشان برگردانیم و آنان را در پیشبرد اهدافشان نا کام بگذاریم.

امام جمعه اهل تسنن تاکیدکرد: وحدت و همدلی در بین اهل سنت و تشیع در کیش زبانزد است و این حس همدیگر خواهی باعث شده است که دشمنان نتوانند خللی در این اتحاد ایجاد کنند. 

همچنین دکترسعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت را تبریک گفت و ویژگی های اخلاقی پیامبر را در نرم گویی، اخلاق، مدارا، بردباری، خویشتن داری و مهربانی بر شمرد و افزود: مهربانی قانون رفتار اجتماعی پیامبر بود و همین اخلاق و مهربانی پیامبر از نفس پیوستگی جامعه و اخلاق کریمانه و رسولانه، از منش و تعالیم آن حضرت بود که باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار داد.

وی افزود: پیامبر با ایجاد انسجام و وحدت میان انسانها، نشان داد که آنان می توانند به یکدیگر رحمت و عطوفت بورزند و همین رحمت، عشق و محبت از منش و هویت پیامبران و پیروانشان بود.

پورعلی تاکید کرد: هر موقع توانستیم با تاسی از پیامبر گرامی اسلام، مهربانی را در کاهش سختی ها به کار بگیریم یقینا به سمت انسانیت گام برداشته ایم و اینگونه زندگی زیبا خواهد شد. 

اجرای تواشیح خوانی گروه الفردوس و قرائت قرآن کریم از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در مسجد نور اهل تسنن بود که با استقبال حاضران در مراسم روبرو شد.