امام جمعه کیش درخطبه های نمازجمعه؛

همدلی و وحدت مردم و مسئولان درجزیره کیش ستودنی است

نماز جمعه و مراسم سوگواری تاسوعای حسینی به امامت حجت الاسلام علیدادی همزمان با سراسر کشور در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نماز جمعه کیش به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیدادی پس از مراسم عزاداری سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)،  با حضور دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران محلی و با حضور سوگواران و دل سوختگان عزادار در مسجد خاتم الانبیاء کیش برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع)، تمامی شرکت کنندگان در این مراسم را به داشتن تقوا توصیه کرد و گفت: امیدوارم در این عمر کوتاه بتوانیم با داشتن تقوا  حافظ جامعه خود باشیم.

وی افزود: لازم است که مردم، هر واقعه، رویداد و مسئله ای را مورد ارزیابی و تحقیق قرار دهند و سپس آن مسئله را تحلیل کنند و نسبت به آن حساسیت داشته باشند. اگر مردمی که پس از رحلت پیامبر می زیستند تمامی اتفاقات زمان خود را تحلیل و بررسی می کردند، هیچ وقت واقعه کربلا در سال 61 قمری اتفاق نمی افتاد.

هر روز ممکن است عاشورا باشد و هر زمینی ممکن است کربلا باشد. جامعه اسلامی ، جامعه پر التهابی است. تضادها ممکن است هر لحظه مردم را محاصره کنند. پس ، تحقیق و تحلیل و ارزیابی مسائل اطرافمان برای جلوگیری از اتفاقات بزرگ و خطرناک لازم و ضروری است. امید است که واقعه عاشورا درس های خود را به خوبی منتقل کند و ما هم از آن درس بگیریم.

امام جمعه کیش در بخش دیگری شهادت امام زین العابدین(ع) و همچنین شهادت سردار رشید اسلام شهید همدانی که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید را به رهبر معظم و مردم همیشه در صحنه کشورمان تسلیت گفت و افزود: امیدوارم این شهادت ها باعث شود که درس هایی را از زندگی این بزرگواران بگیریم و در زندگی به کار گیریم.

وی همچنین از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در رساندن پیام های هفته امر به معروف و نهی از منکر وکلیه کسانی که در برپایی هر چه با شکوهتر ایام سوگواری ماه محرم تلاش و کوشش فراوان کردند ، قدردانی کرد و همدلی و وحدت بین مسئولان و ساکنان جزیره کیش را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

دکتر علیدادی در ادامه در خصوص وقایع هسته ای و تیم مذاکره کننده عنوان کرد: دستورهای مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در این مورد پر از حکمت بود .

وی در پایان از رئیس جمهور، تیم مذاکره کننده، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی کشورمان به خاطر تیزبینی و تصویب برجام تشکر و تقدیر کرد.