نظارت مستمر اداره غله و تعزیرات آرد و نان بر نانوایی های کیش

عملکرد اداره غله و تعزیرات آرد و نان در سه ماه نخست سال 96 جزیره کیش اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نان به عنوان یک کالای ضروری و قوت روزانه مصرفی مردم مورد توجه بسیار زیادی است. از این رو بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روزانه قسمت اعظم انرژی، پروتئین، املاح معدنی و ویتامینهای گروه B ( تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) مورد نیاز بدن از طریق نان تامین می شود. بي‌شک تهيه، توليد و عرضه‌ نان سالم و بهداشتي در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود. اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش نیز سعی دارد تا کیشوندان  و گردشگران نان با کیفیتی را در جزیره کیش تهیه کنند.

در این راستا، تعداد 28 واحد نانوایی سنتی فعال از جمله نانوایی بربری، لواش، تافتون و سنگک و همچنین4 واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف جزیره کیش مشغول به فعالیت هستند.

در طول  سه ماه نخست سال 96، یک  میلیون و 855 هزار و 800 کیلوگرم انواع آرد از شهرهای بندرعباس به صورت دولتی و از شیراز، تهران، کرج و گنبد کاووس به صورت آزاد تهیه شده است.

در این مدت اداره غله و تعزیرات آرد و نان 636 مرتبه بازدید از نانواییها انجام داده که از این تعداد 26 بازدید با همکاری مشترک مرکز توسعه سلامت کیش انجام شده  و از  257 قرص نان هم تست جوش شیرین به عمل آمده است. فضای نانوایی ها نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی نظارت و  به 3 مورد از شکایات شهروندان در خصوص کیفیت نان رسیدگی شده است.

شایان ذکر است، با تمهیدات اندیشیده شده، همیشه انبارهای آرد نانواییهای جزیره به منظور تامین نیاز شهروندان و گردشگران به میزان آرد مصرفی برای 2 هفته ذخیره دارند.