نشست خبری بزرگترین رویداد دریایی کشور در کیش برگزار شد

نشست خبری هشتمین نمایشگاه دریایی و دریانوردی و هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با حضور اصحاب رسانه در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش دریایی کشور در این نشست ضمن اعلام اینکه این نمایشگاه و همایش دو بازوی مکمل در این رویداد بزرگ دریایی کشور است، گفت: هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و مقامات کشوری و لشکری از ساعت 8 و سی دقیقه روز سه شنبه 27 مهرماه در سالن خلیج  فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش افتتاح می شود.

وی در خصوص محورهای ده گانه این همایش گفت: مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فرا ساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از جمله محورهای این همایش است.

مظاهری در ادامه افزود: در راستای محورهای ده گانه این همایش حدود 500 مقاله از اساتید، دانشجویان، اندیشمندان و صاحبنظران صنعت دریایی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که با بررسی کمیته هیأت علمی، بیش از 370 مقاله پذیرش شد که در دو مجموعه به زبان های فارسی و انگلیسی این مقالات در همایش ارائه می شود. در نهایت از 3 مقاله برتر نیز تقدیر می شود.

وی افزود: نشست های تخصصی  و کارگاه های آموزشی نیز در 6 سالن موازی طی دو روز 27 و 28 مهر در مرکز همایش های بین المللی برگزار می شود.

مظاهری در پایان یاد آور شد: با توجه به اینکه این همایش و نمایشگاه هر سال در جزیره کیش برگزار می شود، سومین روز از برگزاری این همایش و نمایشگاه به نام روز گردشگری نامگذاری شده است.

همچنین مهندس پیمان مسعود زاده دبیر هشتمین نمایشگاه دریایی و دریانوردی ضمن اشاره به اینکه  رویکرد صنایع دریایی کشور، نگرش برون گرا و درون زا است و از تحریم ها به عنوان فرصت برای تقویت و توسعه داخلی استفاده می کند، در خصوص این رویداد بزرگ گفت: این نمایشگاه از تاریخ 27 تا 30 مهر ماه با حضور با حضور 260 شرکت داخلی و 110خارجی در فضایی به مساحت 21000 متر مربع در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود.

وی افزود: نمایندگان کشورهای  هلند، ایتالیا، روسیه، استونی، رومانی، آلمان، اسپانیا، انگلیس، نروژ، سوئد، کرواسی، یونان، صربستان، پرتغال، آذربایجان، هند، امارات، ترکیه، چین، سنگاپور، فرانسه ، کره جنوبی ، اوکراین در این نمایشگاه حضور دارند.

 دبیر این نمایشگاه در خصوص موضوعات و محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه می شود، عنوان کرد: بنادر و کشتیرانی، تعمیر و ساخت انواع شناور ، صنایع ساحلی و فراساحلی، ساخت اسکله، تجهیزات دریایی و  بندری، صنایع دفاعی و نظامی، خطوط کشتیرانی، رده بندی شناور دریایی، ناوبری دریایی، تجهیزات بندرگاهی، بازرسی، بیمه، موسسات تحقیقاتی و آموزشی از موضوعات و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه خواهند بود.

 مسعود زاده  یاد آور شد: ویژگی های عمده و شاخص این نمایشگاه حضور توانمند شرکت های خارجی با رویکرد سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی است.

ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی، بازدید از مزرعه پرورش ماهی در قفس، بازدید از شناورها و طرح توسعه بندر و کارخانه کشتی سازی کیش  و گشت دریایی، غرفه شهدای غواص و غرفه بومیان کیش از برنامه های جانبی این نمایشگاه و همایش است.

لازم به ذکر است، جزیره کیش با وسعت ٩٢ کیلومتر مربع به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور و برخورداری از تسهیلات و زیر ساخت های مناسب از جمله بندر و فرودگاه مجهز، سیستم حمل و نقل شهری مطلوب، مراکز اقامتی استاندارد، امکانات و تجهیزات استاندارد نمایشگاهی و یکی از مجهزترین سالن های همایش کشور، سالیانه میزبان برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد است.