به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن قریب با اشاره به اینکه هر رویداد اعم از نمایشگاه، همایش و مواردی مشابه که زنده کننده عنوان و نام یک مجموعه، شرکت یا سازمانی باشد تاثیرات سازنده و دراز مدتی برای معرفی آن مجموعه به ارمغان خواهد آورد اظهار داشت: « روز کیش» می تواند ظرفیت ها، توانمندی ها و دارایی های کیش را به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی در کشور معرفی کند؛ به ویژه اگر در آینده هم در تقویم ملی کشور ثبت شود.
وی افزود: گر این رویداد با برنامههای ویژه و خاص هر ساله تکرار شود و رسانهها و مطبوعات در این خصوص اطلاع رسانی کرده و تریبون های آزاد داشته باشند تا صاحب نظران نسبت به مسائل مختلف کیش در آن بحث و تبادل نظر کنند و کارشناسان به بیان مسائل و مشکلات، چالش ها و نیازهای کیش بپردازند از این رهگذر آحاد جامعه با نیازها و نظرات مختلف صاحب نظران در خصوص کیش آشنا شده و راهکارهای مناسبی برای رونق کیش به وجود خواهد آمد.
این فعال اقتصادی کیش ادامه داد: فرآیند مبارزه با بروکراسی های اداری، پرهیز از نسخه های تکراری و شفاف سازی در جزیره کیش از مواردی است که می تواند به عنوان پایلوت در کیش اجرایی شده و به داخل کشور تسری داده شود.
وی با اشاره به اینکه در داخل کشور متاسفانه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ما نتوانسته است به یک الگوی واحد تبدیل شود تاکید کرد: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قوانینی که قانونگذاردراختیار مدیران آن قرارداده می تواند به یک صدای واحد و بزرگ تبدیل شود؛ ما می توانیم در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به یک منطقه نمونه تبدیل شده و برای کشور الگو سازی کنیم.
قریب با بیان اینکه کیش باید به یک نقطه توسعه پایدار دست یابد افزود: کیش باید بین المللی فکر کند تا بتواند ماندگار و پایدار باشد.
وی ادامه داد: ما باید از تجربههای جهانی استفاده کرده و بتوانیم با ایجاد فضاهای مناسب برای گفتگو اقدام کنیم و با برگزاری کرسی های هم اندیشی و مذاکرات رو در رو با تمامی فعالان اقتصادی منطقه زمینه انتقال افکار راهبردی اقتصادی را فراهم سازیم تا از این رهگذر و بهره گیری از تضارب آرا به دستاوردهای خوب کاربردی برسیم.