مردم مدیون پرستاران هستند

امام جمعه اهل سنت کیش نقش مهم پرستاران را در حفظ و ارتقای سلامت جامعه در دوران شیوع بیماری کرونا مهم و اثر گذار ارزیابی کرد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین، امام جمعه اهل سنت کیش، ضمن تبریک شب میلاد قهرمان کربلا حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: پرستاری حضرت زینب چون کوهی استوار از عزیزان کربلا در شرایطی که گل‌های بسیاری در برابر چشمانش پرپر شدند، ستودنی است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به خطبه‌ی حضرت زینب، تاکید کرد: جمله‌ی تاریخی ایشان به ابن‌زیاد مبنی بر ظلم در حق خاندان پیامبر اکرم‌صلی‌الله‌علیه، تا ابد و آخرت حقی بر گردن ظالمین نهاده است.

وی نام‌گذاری روز پرستار را فارغ از پرستاری حضرت زینب در واقعه‌ی عاشورا، به میمنت خوشحالی پیامبر و خداوند در روز ولادت ایشان مرتبط دانست و ضمن تبریک به پرستاران گفت: اقدامات ارزشمند پرستاران در راستای ایجاد امنیت اجتماعی قابل ستودنی است. 

شیخ یعقوب شمس بر نقش مهم پرستاران در شرایط سخت کرونا اشاره کرد و افزود: پرستاران جان‌برکف، در این سیر پر مخاطره، جام شیرین شهادت را نیز سرکشیدند.

وی در پایان از کادر درمان کیش قدردانی کرد و مردم را مدیون آنها دانست  و تصریح کرد: اگر از خودگذشتگی‌های این قشر نبود، دچار فاجعه می‌شدیم و عزیزان بیشتری را از دست می‌دادیم.

گفتنی است به همت اداره امور زنان کیش، آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین و تکریم روز میلاد حضرت زینب، با حضور محمدرضا لواسانی سرپرست، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، کادر درمان و عکاسان، شامگاه پنجشنبه هجدهم آذرماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.