رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش:

مباحث آموزشی و تدوین مدیریت بحران تداوم خواهد داشت

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی مدیریت خطر حوادث و بلایا از تداوم چنین برنامه هایی برای آمادگی هر چه بیشتر کیش در هنگام حوادث خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد خلخالی در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی مدیریت خطر حوادث و بلایا بر اهمیت توجه به این بخش تاکید کرد و گفت: امروز بحث مدیریت بحران و مشکلات این حوزه در تمام دنیا مطرح است لذا ما نیز در ایران با توجه به اینکه از لحاظ جغرافیای منطقه ای در نقطه حساسی واقع شده ایم که هم مورد تهدیدهای خاص طبیعی و گاها منطقه ای و بین المللی است، باید به مساله مدیریت بحران بیشتر توجه کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت جزیره کیش و نگاهی که مسئولین سازمان به این عرصه دارند، تصمیم گرفته شد که کار مقداری منسجم تر و به شکل تیمی انجام شود تا بتوانیم علاج واقعه را قبل از وقوع داشته باشیم. 

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، تصریح کرد: با توجه به اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه انجام شود در بحث درمان مشکلاتی نظیر هزینه، درمان و عوارض را نخواهیم داشت لذا کلاس و جلساتی از این قبیل مدت هاست که در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به عنوان مرکزی که در بسیاری از فوریت ها پیشقدم است، انجام می شود چرا که  امروز کلیه حوادث درمانی، ترافیکی، اعزام به سرزمین اصلی، بیماری های خاص و ...را پوشش می دهیم لذا بیمارستان به عنوان مرکز پیشرو لازم است که وارد عرصه شود. 

خلخالی تاکید کرد: در همین راستا  از تمام ارکان سازمان و حتی خارج از جزیره نظیر وزارت بهداشت و درمان و اورژانس کشوری و مدیریت بحران و حوادث درخواست شد که این سلسله کلاس ها و دوره های آموزشی در بیمارستان و جزیره کیش برگزار شود ضمن اینکه ما همکارانی برای دوره های آموزشی به سرزمین اصلی اعزام کرده ایم، امروز در خدمت یکی از اساتید هیات علمی دانشگاه تهران هستیم تا مدیران و بخش های مختلف به مباحث مدیریت بحران بپردازند.

وی ادامه داد: قطعا تمامی کارهای زیباسازی و توسعه نیازمند پیشگیری مناسب است لذا با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رئیس کمیته بحران و مسئولان کمیته های برگزیده شده جلساتی نیز برگزار شده است که سعی داریم آنها را ارتقاء دهیم.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تصریح کرد: بیمارستان جزیره کیش به عنوان یکی از 8 بیمارستان در بحث مدیریت IHI است که در موارد تشخیص بیماری های عفونی، پیشقدم شناخته شده است لذا ما در بحث ایزوله تنفسی، آمبولانس و بخش های مختلف اقدامات متعددی را انجام داده ایم و به زودی نیز کارشناسان بهداشت جهانی از بیمارستان بازدید خواهند داشت. 

شایان ذکر است که سمینار آموزشی مدیریت خطر حوادث و بلایا صبح سه شنبه 19 بهمن ماه در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.