فن آوری ساخت زمین چمن هیبریدی در دستان مهندسان جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مهندسان کشورمان با ساخت نخستین چمن فوتبال هیبریدی کشور در جزیره کیش، بی نیازی کشور در بهره گیری از مشاوران و پیمانکاران خارجی را رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با مدیرکل محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان و 26 تن از مدیران انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که عصر پنج شنبه ۴ خرداد 1402 در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: با افتخار، فن آوری ساخت زمین چمن هیبریدی در دستان مهندسان کیش است.

وی با اشاره به کیفیت ممتاز زمین چمن فوتبال هیبریدی جزیره کیش، از درخواست و ابراز علاقه مسوولان فوتبال مس رفسنجان برای ساخت زمین هیبرید در آن شهر خبرداد و افزود: طبق اسناد بالادستی، ماموریت ها و وظایفی بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش گمارده شده است تا بتواند در توسعه همه جانبه در منطقه و کشور نقش مهمی را ایفا کند از اینرو در راستای این سیاست حرکت می کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که کیش مناسبترین مکان برای برگزاری رویدادهای ورزشی است؛ تاکید کرد: در راستای اهداف این سازمان مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری ورزشی و تبدیل کیش به پایگاه برگزاری اردوی تیم های ملی و باشگاهی، نوسازی و بازسازی اماکن و میادین ورزشی از جمله ورزشگاه المپیک کیش و زمین های تنیس که بعد از 10 سال میزبان مسابقات تنیس فیوچرز بود؛ انجام شد.

وی با اشاره به مشکلات کمبود پرواز و فرسودگی ناوگان هوایی کشور، آن را تنها مختص کیش ندانست و از رایرنی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، دبیر شورای عالی مناطق، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: شرکت هواپیمای کیش با تمام توان ظرفیت خود، در حال ارائه خدمات به مردم استان های مختلف کشورمان است.

وی از تمامی مدیران انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران خواست با رایزنی با استانداران و مسئولان استانی خود، زمینه را برای افزایش ظرفیت و برقراری پرواز به مقصد جزیره کیش فراهم کنند.

سعید پورزادی با اشاره به نگرانی شرکت های هواپیمایی درخصوص قیمت بلیت های پرواز، ابراز امیدواری کرد تا ابلاغ قیمت های جدید بلیط ها، بتواند نگرانی و مشکلات شرکت های هواپیمایی را رفع کند.

وی با بیان این که از سال ۱۳۹۷ واردات خودرو به مناطق آزاد ممنوع شد و در حال حاضر خودروهای کیش بویژه خودروهای حمل و نقل درون شهری فرسوده هستند؛ افزود: با توجه به رایزنی و مکاتبات انجام شده و با مساعدت هیات دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، درصدد هستیم تا مشکل خودرو را حداقل در بخش حمل و نقل عمومی رفع کنیم .

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که از ابتدای اسفند 1401 تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان در ترمینال مسافری بندری سرمایه گذاری شده است؛ گفت: ترمینال بندر تجاری جزیره کیش به عنوان یکی از زیبا ترین و مکانیزه ترین ترمینال های کشور به شمار می رود که برای نخستین بار نرم افزار سیستم یکپارچه بار را توسط مهندسان ایرانی در این بندر بومی سازی کردیم .

سعید پورزادی تاکید کرد: جزیره کیش به لحاظ مناسبات و فرآیندها اداری در حوزه سرمایه‌گذاری و در بخش هایی که مربوط به مشارکت اجتماعی و مشارکت اصناف است؛ مظهری از همدلی و هم سویی است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های خوب انجام شده در سالهای گذشته در جزیره کیش، از فرودگاه کیش به عنوان بزرگ ترین شهر فرودگاهی نام برد و گفت: شهر فرودگاهی جزیره کیش با سرمایه گذاری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سومین فرودگاه کشور به شمارمی رود که ترمینال جدید این فرودگاه با امکانات هوشمند خدماتی و ظرفیت پذیرش 6 میلیون مسافر در آینده نزدیک با حضور دولتمردان افتتاح می شود.

سعید پورزادی با اشاره به گسترش زیر ساخت های سفر دریایی به کیش افزود: اجرای طرح جامع بندر چارک و سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون در این بندر در راستای ایجاد بندرتخصصی ورود مسافر به جزیره کیش، در کنار مسوولیت پشتیبانی این بندر است.

وی تاکید کرد: با سرمایه گذاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی، شاهد ایجاد یکی از بزرگترین ترمینال های مسافری در بندر آفتاب هستیم که در راستای توسعه گردشگری دریایی انجام شده است.

همچنین در این نشست حرمت اله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان این که جزیره کیش نقطه ثقل گردشگری ایران است؛ خواستار توجه مسوولان به این مهم شد.

وی با بیان این که بسته های سفر در کشورمان بسیار گران است و در این میان زیاده خواهی صنوف مرتبط

با گردشگری نیز بر آن تاثیرگذار است؛ افزود: تمام ذینفعان گردشگری باید در تامین بخشی از هزینه های گردشگران سهیم شوند و این ساز و کار می تواند در جزیره کیش عملیاتی شود.

همچنین سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به میراث ملموس و ناملموس استان زنجان گفت: از ۱۱شهر جهانی یکی در زنجان است و از ۲۶میراث تمدنی ثبت شده نیز هفتمین آن در استان زنجان ثبت شده که گنبد تاریخی سلطانیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۲هزار اثر تاریخی در استان داریم که ۹۰۴ مورد از آنها دارای شناسنامه ثبت ملی و جهانی هستند.

وی تاکید کرد: در سوغات، زنجان علاوه بر مس و چاقو، در ملیله بواسطه عیار بالای آن بی رقیب است و به همین علت زنجان به عنوان شهر ملی ملیله ثبت شد و پای پوشهای سنتی زنجان با نام چارق که میراثی از سلطانیه به یادگار مانده است در همین راستا تولید می شود.

صفوی اظهار داشت: مردم استان زنجان گرچه در جشن و شادی دستی بر آتش دارند ولی به وقت عزا و ماتم حق مطلب را ادا می کنند و به همت همین عزم و اراده آنان است که شهرشان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته و عزاداری‌های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان زبان زد بین‌المللی شده است.

گفتنی است کمبود پرواز در مسیر کیش و گرانی آن، لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، لزوم رسیدگی به آراستگی رانندگان وسایل نقلیه عمومی، رسیدگی به وضعیت نمای هتل های قدیمی و تابلوهای آنها، ساماندهی وضعیت چارتر هتل ها، برقراری پرواز مستقیم کیش با شهرهای مختلف، جذب گردشگر خارجی، آموزش کارکنان هتل ها، توجه به مبلمان شهری و ایجاد بسته های مناسب گردشگری از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.