با هدف ارتقاء سطح معیشتی شهروندان و حمایت از فعالان اقتصادی؛

فاز اول مسکن سبز تا دو ماه آینده به ساکنان سه کمپ کیش تحویل داده می شود

دکتر مونسان گفت: پروژه مسکن سبز با هدف افزایش رفاه و سطح زندگی شهروندان جزیره کیش و حمایت از فعالان اقتصادی در حال احداث است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان اجرای پروژه مسکن سبز را اقدامی زیر ساختی دانست که مزایای متعددی برای جزیره کیش دارد.

وی افزود : این پروژه علاوه بر تامین رفاه شهروندان و بهره مندی ساکنان کیش از امکانات خوب معیشتی، یک پروژه حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره کیش است زیرا بخشهای خصوصی می توانند با مشارکت در این طرح، مسکن مورد نیاز پرسنل خود را تامین کنند و با دستیابی به این امر بزودی شاهد کاهش هزینه های گردشگری در کیش خواهیم بود.

دکتر مونسان گفت: تامین مسکن همواره یکی از مشکلات عمده شهروندان و فعالان اقتصادی جزیره کیش بوده و هست، به همین دلیل نیاز است در این بخش شهروندان این جزیره از تسهیلات حمایتی بر خوردار شوند.

وی تشریح کرد: پرداخت هزینه های مسکن معضل بسیاری از خانواده ها و فعالان اقتصادی است 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تکمیل این موضوع گفت: کاهش هزینه های بخش خصوصی باعث افت قیمت ها  و کاهش هزینه های جاری و گردشگری در کیش می شود به همین منظور احداث این پروژه در دستور کار قرار گرفت تا هرچه زودتر با ارائه این تسهیلات حمایتی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره کیش در حوزه های مختلف با کاهش هزینه مسکن پرسنل خود بتوانند هزینه های خود را کاهش داده و در نهایت از قیمت های ارائه خدمات و امکانات گردشگری در جزیره کیش کاسته شود.

وی افزود: احداث پروره مسکن سبز که در جنوب جزیره واقع شده است از 22 اسفند سال 95 آغاز شده و در فاز نخست این پروژه، دو زون برای پرسنل مستقر در کمپ های معمار، صبا و مرکز اقامتی صدف ساخته شده که تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر مونسان گفت: این دو زون دارای 450 واحد مسکونی است که 300 واحد به صورت یک خوابه و150 واحد دو خوابه ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اعلام علاقمندی سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه خبر داد و گفت: چند بخش خصوصی نیز در این طرح مشارکت کرده اند و زونهای بعدی این پروژه به درخواست این بخش ها در حال احداث است.

وی با اشاره به  قطعه زمینی 6 هزار متری که برای احداث فضاهای خدماتی این پروژه در نظر گرفته شده است افزود: تامین زیر ساخت های مورد نیاز این شهرک شامل آب، برق، فاضلاب، خیابان کشی و فضای سبز در دست پیگیری است و در کنار این فضاهای مسکونی ساخت فضاهای فرهنگی و خدماتی نیز پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: ارتقاء سطح زندگی شهروندان جزیره کیش یکی از دغدغه های سازمان منطقه آزاد کیش است زیرا نیاز است همگام با توسعه این منطقه آزاد از نظر وضعیت معیشتی نیز ساکنان جزیره از امکانات خوبی بهره مند شوند و تامین رفاه شهروندان طی چهار سال گذشته  در کنار توسعه جزیره کیش همواره مد نظر بوده است.

طی سالهای گذشته ساکنان منازل مسکونی واقع در کمپ های معمار، صبا و مرکز اقامتی صدف که به دلیل قدمت ساخت خانه ها و فرسودگی، متراژ کم منازل مسکونی و شرایط نا مساعد محوطه این کمپ ها مشکلات بسیاری را متحمل شده بودند حالا با اسکان در پروژه مسکن سبز که با کیفیت بسیار خوب، امکانات رفاهی و متراژ مناسب، امکانات خوب خدماتی و فرهنگی، محوطه سازی زیبا و ... ساخته شده از سطح رفاهی خوبی بهره مند می شوند.

پروژه مسکن سبز اقدامی موثر برای نشان دادن اهمیت جایگاه اجتماعی کارگران و کارمندان در این جزیره مرجانی است تا ضمن ایجاد ارامش و نشاط برای خانواده ها، شاهد رشد مادی و معنوی سطح زندگی در جزیره کیش باشیم.