عملیات گسترده اداره آتش نشانی کیش در سال 95

طی یک سال گذشته اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش عملیات گسترده را در پیشگیری از حوادث و امداد رسانی در جزیره کیش انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفاء و نجات فعال با 59 نفر پرسنل در دو شیفت کاری فعالیت می کند.

مهار و اطفاء حریق، حفاظت از افراد و شرکت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد و توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی و سیل از جمله محورهای کاری واهداف آتش نشانی جزیره کیش است.

با توجه به عملیات انجام شده در سال 95 تعداد 407 فقره آتش سوزی و اطفاء حریق، 579 مورد بازدید از اماکن، شرکت در 347 مورد عملیات امداد رسانی از جمله تصادفات, سقوط از ارتفاع  آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، آسانسور و امور خانگی توسط این اداره انجام شده که در این حوادث در مجموع  30 نفر دچار آسیب دیدگی شدند  و 3 نفر فوت کردند.

همچنین برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در خصوص راه های جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در  ایستگاه شماره یک مرجان به صورت روزانه برای ساکنان جزیره کیش از دیگر برنامه های اداره آتش نشانی کیش در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث است.

 این آموزش های مقدماتی به مدت یک ساعت و نیم تئوری و 2 ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق می شود و سپس در عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کنند.

در سال گذشته 2 هزار و 349 نفر ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان بر پا شد که تداوم این آموزش ها سبب کاهش حوادث در جزیره می شود.

 در همین مدت با هدف به روز رسانی دانسته های آتش نشانان، علاوه بر آموزش مقدماتی، 434 ساعت کلاس های  آموزشی تخصصی نیز برای کارکنان آتش نشانی کیش برگزار شد.

شایان ذکر است، اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی جزیره کیش با انجام این اقدامات حافظ جان و مال ساکنان و گردشگران جزیره کیش است.