عضو گیری هلال احمر همزمان با هفته سلامت

رئیس جمعیت هلال احمر کیش از شروع عضو گیری این نهاد در کیش طی هفته سلامت (1 تا 7 اردیبهشت ماه) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حبیب درگاهی با اشاره به اهمیت آموزش در بدنه هلال احمر در این باره گفت: جمعیت هلال احمر همواره به عنوان یک نهاد بزرگ مردمی که به دولت وابسته است، شناخته شده به همین خاطر ما باید همه فعالیت هایمان را در راستای ارائه خدمات به مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: بدیهی است که بهترین ابزار سازمان هلال احمر در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم است به همین خاطر در مدت زمان های مشخصی به عضو گیری مجدد می پردازیم زیرا به دلایلی نظیر نقل مکان خانواده ها از کیش و یا مسائلی نظیر سربازی و تحصیل، با ریزش عضو رو به رو هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش تصریح کرد: در راستای عضو گیری برای هلال احمر کیش، افرادی که تمایل دارند می توانند به کانکس این نهاد در بندرگاه مراجعه و فرم عضویت را پر کنند.

درگاهی از برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای نیروهای داوطلب هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: با هدف ارتقاء سطح نیروهای داوطلب برای کمک به مردم در مواقع لازم کلاس های آموزشی مختلفی برای آنان برگزار می شود که از جمله آنها باید به مواردی نظیر: دوره های پایه داوطلبی، امداد کمک های اولیه و دوره های تخصصی نظیر: دوره های نجات در ارتفاع، امداد و نجات جاده ای، امداد کوهستان، امداد دریایی و ... اشاره کرد که بعد از اعلام آمادگی نیروهای داوطلب برگزار می شود. 

وی ادامه داد: بدیهی است که برگزاری این دوره ها برای شخص داوطلب  و در نهایت جامعه بسیار سودمند است ضمن اینکه در مواقع ضروری نیز یک نیاز جدی به شمار می رود.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش درباره طبقه بندی داوطلبان گفت: داوطلبان در راستای ارائه خدمات بهتر و دریافت آموزش به 4 گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت تقسیم می شوند.

درگاهی درباره عملکرد گروه های تقسیمی اظهار کرد: گروه های هدایتی جزء بخش های سیاستگذاری و برنامه ریزی هستند که در کنار سایر گروه ها فعالیت می کند. همچنین گروه های حمایتی نیز برای مواقع لازم در عرصه مالی به ارائه کمک می پردازند.

وی تصریح کرد: گروه های مهارتی نیز بر اساس مهارت و تخصص خود در مواقع لازم اقدام به کمک می کنند ضمن اینکه گروه های مشارکتی نیز در فعالیت های خاصی که تمایل دارند می توانند کمک کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش افزود: هم اکنون کلاس های آموزش پیشگیری از اعتیاد در مرکز 112 سازمان هلال احمر واقع در بندگاه کیش در حال برگزاری است و این کلاس های آموزشی طی دوره های مختلف بر اساس نیاز گسترده خواهد شد.

شایان ذکر است که عضو گیری مجدد سازمان هلال احمر کیش در هفته سلامت (1 تا 7 اردیبهشت) همه روزه طی ساعات اداری برای علاقمندان مرکز 112 واقع در بندرگاه انجام می شود.