طنین شعار «مرگ بر آمریکا» از نگین خلیج فارس

رحیم سرهنگی با اشاره به حضور با شکوه نوجوانان مدارس کیش در مراسم گرامی داشت "13 آبان روز دانش آموز بر نقش مهم نوجوانان در توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح شنبه 13 آبان در مراسمی به مناسبت گرامی داشت همین روز که در سالن اجتماعات بولینگ مریم برگزار شد؛ ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: وقتی سخن از قهرمانان ملی مطرح می شود ممکن است برخی از نوجوانان چنین تصوری داشته باشند که قهرمانان ملی و افتخار آفرینان این مرز و بوم بزرگسالان هستند.

رحیم سرهنگی در تکمیل سخنان خود با اشاره به شجاعت و رشادت شهید علی لندی، خاطر نشان کرد: این شهید 15 ساله همچون شهید فهمیده که رشادت های بسیاری داشت؛ هنگامی که متوجه آتش سوزی واحد مسکونی همسایه شد؛ شجاعانه و قهرمانانه خود را به دل آتش زد و جان دو نفر را نجات داد.

سرهنگی، اظهار داشت: خیلی ها در مواقعی که با چنین حوادث و اتفاقات مشابه مواجه می شوند شاید نتوانند عملکرد موفقی داشته باشند و شجاعت در واقع صرفا به معنی وارد شدن به صحنه حادثه حریق نیست بلکه باید در جاهایی که حق کسی پایمال می شود و یا مطلب اشتباهی را به نوجوانان القاء می کنند برای دفاع و مقابله با دروغ نقش محوری ایفا کرد.

به گفته سرهنگی، شجاعت در واقع یعنی اگر به کشور، مقدسات و اعتقادات توهین می شود واکنش به موقع و صحیح از خود نشان دهیم و یا اگر این اتفاق در شبکه های اجتماعی رخ می دهد فضای مجازی را ترک کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود با تاکید بر مصاحبه یک نوجوان فلسطینی که سوال می شود بعد از آوار شدن خانه هایتان؛ کار مهمی که باید انجام دهید چه کاری است، عنوان می کند، تصمیم گرفتیم ساختمان هایی را که خراب کردند از نو بسازیم.

رحیم سرهنگی، تاکید کرد: نوجوانانی که به آینده امید دارند و هدف مشخصی را ترسیم کردند به طور حتم به موفقیت های روز افزونی دست خواهند یافت.

سرهنگی، بیان داشت: کسی که هدف و تکلیفش با خود مشخص نباشد هر مسیری را که انتخاب کند فرقی ندارد؛ اگر در زندگی هدفی نداشته باشید به طور حتم گمراهی به دنبال خواهد داشت و چه زندگی و عزتی بالاتر از این که خودتان را قهرمان و فدای یک ملت کنید.

وی، افزود: کسانی به نیکی در یاد و خاطره ها خواهند ماند که یک کاری برای دیگران، مملکت و منطقه خود انجام داده باشند.

گفتنی است در این مراسم معاونان و مدیران سازمان، امام جمعه کیش، رئیس کتابخانه، موزه و اسناد مجلس، رئیس اداره آموزش و پرورش، روسای نهادها و ادارات مستقر در کیش، نیروی های نظامی، انتظامی و سپاه حضور داشتند.