طرح صدف برای حفاظت از ارزش‌های کیش اجرا می‌شود

نشست سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای هیئت مدیره جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و مدیران بازارهای تجاری جزیره درخصوص نحوه اجرای طرح صدف در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این جلسه سید علیرضا فاطمیان پور سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شعار "کیش بهشت خانواده ها" به معرفی و تشریح طرح فرهنگی و اجتماعی "صدف" پرداخت .

 وی تاکید کرد: طرح «صدف» برنامه‌ای برای سازماندهی و هدایت ظرفیت‌های مردمی در جهت پاسداشت و حفظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش، مطابق بر سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

فاطمیان پور با اشاره به تبلور آرامش در جزیره کیش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده ها، افزود: ارتقا و تقویت مسائل فرهنگ سازی شده در جزیره کیش از سهل انگاری و کمرنگ شدن موضوعات مهم فرهنگی اجتماعی جلوگیری می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تأمل جدی در برنامه ریزی‌های فرهنگی از سوی این معاونت افزود: برای حل موضوعات و چالش‌های پیش رو باید با برنامه ریزی جامع و هوشمندانه با اتکا به مشارکت مردمی و ایده های نو گام برداشت.

وی ادامه داد: در طرح صدف به همه ابعاد از جمله عفاف و حجاب، ارتقا کیفیت خدمات، رعایت مسائل زیست محیطی، مقابله با ناهنجاری‌ها و بسیاری موارد دیگر توجه شده است.

همچنین مدیرعامل جامعه‌ بازاريان و بازرگانان کیش در این نشست با قدردانی از همه مدیرانی که در جهت کاهش و رفع معضلات و مشکلات کیش تلاش می کنند؛ گفت ؛ در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، همه آحاد جامعه در برابر این خاکپاره نجیب ایران مسئول هستند.

رحمان سادات نجفی با اشاره به کارکرد بازارها بعنوان هسته های اقتصادی جزیره و اینکه بازارهای کیش براساس آیین نامه اجرای قانون تملک آپارتمان ها اداره می شوند؛ خواستار اجرای شایسته وظایف قانونی از سوی نهادها و تشکیلات حاکمیتی مستقر در جزیره کیش شد.

در این نشست ۴ ساعته ، اعضای هیئت مدیره جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و همچنین مدیران بازارهای تجاری جزیره در خصوص اجرای این طرح و مسائل و مشکلات موجود به تبادل نظر پرداختند.

طرح فرهنگی اجتماعی "صدف "از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده و در حال پیگیری است.