شعله های گاز در جنوب غربی جزیره، نگران کننده نیست

بدنبال اجرای عملیات توسعه میدان گازی کیش و با هدف انجام آزمایش های مورد نیاز، شعله های کنترل شده ای در جنوب غربی جزیره کیش مشاهده می شود که با رعایت ایمنی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، ‎حسن قلی نژاد سرپرست امور زیربنایی در معاونت عمرانی این سازمان گفت: شرکت نفت و گاز پارس به عنوان مجری طرح توسعه میدان گازی جزیره کیش طی مکاتبه با سازمان نسبت به اخذ مجوز و اجرای مرحله فعال شدن فلرها اطلاع رسانی کرده است.

‎وی افزود: قرار بود این مرحله در اسفند سال گذشته انجام پذیرد که شرکت در فروردین نسبت به روشن کردن فلرها برای تست های لازم اقدام کرده و تا آخر اردیبهشت به پایان می رسد.

به گفته وی، عملیات جریان دهی، تست چاهها و سوزاندن گاز بخشی از فرایند طرح توسعه است و مراتب به معاونت عمرانی، شرکت عمران و خدمات و محیط زیست سازمان منطقه آزاد اطلاع داده شده و نظارت های لازم اعمال می شود.

وی در پایان افزود: ضمن سپاسگزاری از  برخی ساکنان  کیش که بخاطر احساس مسئولیت، مراتب را با نگرانی دنبال و اطلاع رسانی کرده اند، باید گفت که همه استانداردها در این باره لحاظ شده است.