سواحل کشتی یونانی تا کلبه هور جزیره کیش پاکسازی شد

با حضور جمعی از اهالی کیش و با همکاری شرکت عمران ، آب و خدمات منطقه آزاد کیش حد فاصل کشتی یونانی تا کلبه هور از وجود زباله پاک شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با فراخوان یکی از گروه های مردم نهاد جزیره کیش و با حضور جمعی از اهالی دوستدار طبیعت و همکاری شرکت عمران ، آب و خدمات شهری، بخشی از سواحل جزیره کیش که مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است از وجود حدود یک تن از آلاینده ها شامل انواع پلاستیک و ظروف یکبار مصرف غیرقابل جذب پاکسازی شد.

با توجه به رویکرد گردشگری کیش و حضور سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مسافر که از سواحل این جزیره زیبا بازدید می کنند عدم توجه به حفظ محیط زیست شرایط نامطلوبی از نظر زیست محیطی و چشم انداز های نازیبا در این جزیره که به لحاظ وسعت محدود است ایجاد می کند.

گفتنی است تعدادی از مسئولین شرکت عمران ، آب و خدمات شهری این گروه مردم نهاد را در برنامه پاکسازی روز گذشته همراهی می کردند و در پایان این همایش، مهندس حاکمی سرپرست مدیریت خدمات شهری ضمن تقدیر از توجه شهروندان به مسایل زیست محیطی این جزیره و تلاش برای پاکیزه نگه داشتن محیط آن ، بر اجرای سیاست های فرهنگی و آموزشی در شرکت عمران ، آب و خدمات کیش به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی و رهاسازی زباله درطبیعت این جزیره تاکید کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با استمرار حرکت های مردم نهاد نظیر پاکسازی سواحل کیش ضمن ایجاد محیطی سالم تر و پاکیزه تر به بسط فرهنگ شهروندی و احساس مسئولیت جمعی نیز کمک شود.