سفره بزرگ افطاری میزبان میهمانان خدا در جزیره کیش

شهروندان و گردشگران کیش برای سومین سال پیاپی در کنار هم بر سر بزرگترین سفره افطار روزه می گشایند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش،  در پانزدهمین افطار ماه مبارک رمضان شهروندان و گردشگران جزیره کیش بر خوان گسترده مهربانی روزه می گشایند.

مراسم بزرگ افطاري جزيره كيش در سومین سال پیاپی چهارشنبه 2 تير در نوار سياحتي جزيره، حد فاصل ميدان ساحل تا سه راه پرديس برگزار می شود.

حضور شهروندان و گردشگران روزه دار بر سر یک سفره علاوه بر احياي سنت حسنه افطاري باعث تقويت وحدت و همدلي بين روزه داران است .

جزیره مرجانی کیش هر ساله در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. برگزاری با شکوه آیین های این ماه پرخیر و برکت در مساجد جزیره ساعتی پیش از اذان مغرب و عشاء با تلاوت آیات نور در محافل قرائت قرآن آغاز می شود و ساحل نشینان پس از قرائت کلام خدا و اقامه نماز در کنار هم به افطار می نشینند.

در بازارهای کیش نیز در لحظات افطار نمازخانه ها و حسینیه ها مملو از روزه دارانی است که در صفوف پیوسته نماز سربر سجاده اخلاص می گذارند و بر سفره های میهمانی خدا افطار می کنند.

برگزاری نمایشگاه قرآن و محصولات فرهنگی، محافل انس با قرآن و عترت، کلاس های آموزشی طرح الحان مذهبی در مساجد٫ مسابقات قرآن، اذان و حدیث، ایستگاه قرائت قرآن در سالن های خروجی و ترانزیت فرودگاه بین المللی کیش، جزء خوانی قرآن کریم و مراسم احیای شب های قدر در مساجد٫ تکایا و حسینیه ها از دیگر برنامه های زیبای ماه مبارک رمضان در جزیره کیش است.

همچنین ایستگاههای صلواتی خیابانهای کیش نیز در طول ماه مبارک رمضان در هنگام افطار پذیرای شهروندان و گردشگران روزه دار است.