سرشماری طرح تحول نظام سلامت در کیش انجام می شود

طرح سرشماری تحول نظام سلامت در حوزه کیش از 25 اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با هدف افزایش سطح سلامت جامعه و دسترسی به خدمات سلامت، بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان در جزیره کیش اجرا می شود.

در این طرح به مراقبت های تغذیه، سلامت روان، پیشگیری از بیماری های واگیر و کنترل عوارض بیماری های مزمن و غیر واگیر به صورت ویژه اهمیت داده شده است.

رئیس مرکز توسعه و سلامت کیش با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق از جمعیت نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح دارد، گفت: تمام اطلاعات در سامانه نرم افزار سیب ثبت و بر این اساس مراقبت بهداشتی فعالی از جمعیت انجام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به ثبت این اطلاعات در شبکه نرم افزار سیب، اگر فردی در هر نقطه ای از کشور بیمار شود، پزشک معالج با استفاده از کد ملی و دفترچه بیمه وی به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا می کند و درمان را با استفاده از این اطلاعات آغاز می کند.

رئیس مرکز توسعه و سلامت کیش در ادامه گفت: در این طرح پرسش هایی در مورد تعداد اعضای خانواده، وضعیت بیمه و عضویت در پزشک خانواده شهری مطرح و همه داده های مورد پرسش، به صورت محرمانه ثبت می شود و از این اطلاعات برای سنجش شرایط بهداشتی و درمانی خانوارهای ساکن کیش استفاده می شود.

رضانیا  ادامه داد: نتایج این طرح می تواند به دست اندرکاران بهداشت و درمان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات درمانی کمک کند و همچنین زمینه های بهبود عرضه خدمات را در این حوزه مهیا سازد. 
رضانیا با اشاره به نقش موثر این سرشماری در عرضه بهتر خدمات سلامت به کیشوندان، از شهروندان خواست تا با در دست داشتن شناسنامه کلیه افراد خانوار و کارت ملی، در اجرای این طرح با پرسشگران همکاری کنند.

شایان ذکر است، اجرای این طرح طی روزهای 25 اردیبهشت تا 6  خرداد در دو نوبت از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهر ها از ساعت  16 تا 20 انجام می شود و مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی هر خانوار نیز بین هشت تا 10 دقیقه در نظر گرفته شده است .