سردار محسن رضایی: جزیره کیش سر آغاز آموزش‌های غواصی رزمندگان دفاع مقدس بود

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از وضعیت سخت و بحرانی امکانات و تجهیزات نظامی کشور در دوران جنگ سخن گفت و عوامل پیروزی در دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سردار سرلشگر محسن رضایی ، با حضور در آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، ارادت و احترام خود را نسبت به خانواده‌های شهیدان غواص اظهار داشت.

محسن رضایی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه شناختی و معرفتی شهدای غواص بیان داشت: ایجاد گردان‌های غواص یک نوآوری و خلاقیت بی بدیل بود که باید کنگره و یادواره های متعددی در جهت شناخت هرچه بیشتر این افتخار آفرینی‌ها برگزار شود.

وی با یادآوری جایگاه و مقام بالای شهدا نزد مردم ایران خاطرنشان کرد: هیچ دینی مانند اسلام جایگاه و منزلت برای شهدا قائل نشده است و در قرآن شهدا زنده خوانده می‌شوند که نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خشنودند و این مقام و توصیف از شهدا در قرآن، بسیار عظیم و عجیب است؛ بنابراین شهدا در فرهنگ و اعتقادات و دین ما دارای منزلت بی بدیل هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با توضیح وضعیت سخت و بحرانی امکانات و تجهیزات نظامی کشور در دوران جنگ توضیح داد: دشمنان ابتدای انقلاب نوپای ایران را بهترین فرصت برای شکست و نابودی کشورمان ارزیابی کرده بودند اما آن‌ها از سه رکن ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی به عنوان رمز پیروزی غافل بودند.

وی افزود: غواصان دوران دفاع مقدس بهترین مصداق این سه رکن بودند و اگر امروز هم این سه رکن در امور جریان یابد معجزه‌گر خواهد بود.

 محسن رضایی خطاب به جوانان گفت: در آن مکانیزم ایمان و فن آوری، وقتی رزمندگان برای رضای خدا مجاهدت می کردند اولا از تنهایی و افسردگی رهایی می یافتند و ثانیا به معنا و خودشناسی می‌رسیدند و امروز مشکل و معضل دنیای غرب، همین تنهایی و بی معنایی است که قصد انتقال و تسری آن به ایران را دارند و این یک خطر محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه امروز حزب‌گرایی و جناح بندی‌ها نباید عامل توسعه ضد ارزش‌ها شود، اظهار داشت: باید از بروز مسائلی که عامل رواج فردگرایی و شخص محوری است جلوگیری کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس و اهمیت و تحول آفرینی گردان‌های غواص در روند جنگ خاطرنشان کرد: رشادت‌های غواصان در دفاع مقدس روند جنگ را تغییر داد و یک میدان جدید نبرد پیش روی رزمندگان اسلام باز کرد و یکی از مکان‌های آموزش آن‌ها جزیره کیش بود و بر این اساس برپایی کنگره شهدای غواص در این منطقه مناسبت دارد.

رضایی در پایان با اشاره به سختی‌ها و حساسیت‌ها و شرایط بسیار دشوار غواصان در آموزش‌ها و عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، آن ها را دارای بالاترین و بهترین درجات دانست و برای آنان آرزوی علو درجات کرد.

۱۴:۴۴

بهرام