ساماندهی اسکله صیادی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از رسیدگی به خواسته های صیادان و ساماندهی اسکله صیادی و پایگاه دریابانی کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در بازدیدی با حضور جعفر آهنگران مدیرعامل این سازمان به همراه سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، زیرساخت ها ی پایگاه دریابانی و اسکله صیادی ، مجوز فعالیت صیادان و ساماندهی قایق‌های صیادی بررسی شد.

جعفر آهنگران، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی صیادان را قشر زحمت کش کیش خواند و رسیدگی به مشکلات ساکنان و بومیان کیش را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با توجه به اینکه صیادی اصلی ترین شغل بومیان جزیره کیش است باید مشکلات موجود در اسکله صیادی هر چه سریع تر مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به رفع این مشکلات اهتمام داشته باشیم.

آهنگران تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که از سوی صیادان در این بازدید عنوان شد نیاز به امکانات بندرگاهی شامل نصب دوربین های مدار بسته، ساخت سردخانه و کارخانه یخ، تامین سوخت قایق‌های صیادی، محل مجزا برای سوختگیری و همچنین حذف واسطه ها در حوزه صیادی بود که سازمان منطقه آزاد کیش این مباحث را  به جد مورد بررسی قرار خواهد داد.

آهنگران گفت: تلاش مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش بر آن است تا با افزایش امکانات اسکله صیادی کیش و ساماندهی این حوزه به مشکلات بومیان و صیادان کیش را هر چه سریع تر مرتفع سازند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از پایگاه دریابانی اسکله صیادی بازدید کرد و ایجاد زیرساخت‌های محل استقرار پایگاه دریابانی را یکی از مهمترین امور این حوزه  برشمرد و افزود: ایجاد ارتباط، همانگی و انسجام بیشتر بین دریابانی و شرکت بنادر و فرودگاه‌های کیش برای کنترل هرچه بیشتر ترددهای دریایی در حال پیگیری می باشد.