سازمان منطقه آزاد کیش درکانون تعاملات با فدراسیون روسیه

نشست همکاری دو جانبه میان سازمان منطقه آزاد کیش با فدراسیون روسیه و گام برداشتن در راستای شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" با تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نشست تخصصی با حضور"هیات اعزامی از مدیریت آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت کشور روسیه"جهت معرفی شایسته مزیت ها و ظرفیت های منطقه آزاد کیش و امکان سنجی همکاری های مشترک در کشورهای حوزه CISبا محوریت فدراسیون روسیه انجام شد.

یکی از توافق صورت گرفته در این نشست راه اندازی دفاتر و برگزاری نمایشگاه دائمی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت بود تا نمایندگان هر دو منطقه در کشورهای مقصد حضور یابند.

احداث پایانه صادراتی و ایجاد زون تجاری در مجاورت بندرگاه کیش و فراهم شدن زمینه فعالیت EMC ها جهت بازاریابی و بازارسازی کالاهای تولیدی شرکت های مستقر در منطقه آزاد کیش با همکاری و مشاوره سازمان توسعه تجارت نیز بر اساس توافق صورت گرفته پیگیری می شود.

بنابراین گزارش، برنامه ریزی برای برگزاری رویداد تجاری و ایونت های اقتصادی، نشست های B2B و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های دوجانبه با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت در پاویون های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش در ادامه می افزاید: هیات اعزامی پس از حضور در جلسات کارشناسی و ضمن بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره به ویژه بندرگاه و پایانه مسافری جدید فرودگاهی که به عنوان زیرساخت های اصلی و شاه راه ورودی به جزیره کیش محسوب می شوند؛ ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری سلامت، توانمندی ها و ظرفیت های همکاری در حوزه درمان را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در ادامه بازدید ها به منظور آشنایی با ظرفیت های تولیدی و تجاری کیش و رفع موانع و تسهیل فرآیندها؛ از نزدیک با مسوولان شرکت های صنعتی آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش و صادرات محصولات تولیدی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در این زمینه پیشنهادات موثر و کاربردی ارائه شد.

این گزارش حاکیست که پس از فرآیندهای کارشناسی و امکان سنجی پتانسیل های همکاری، با پیگیری رایزن بازرگانی سازمان توسعه و تجارت در کشور روسیه جهت بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت توریست "تفریحی و سلامت" این مهم در دستور کار قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می کند: برگزاری همایش توریست سلامت در جزیره کیش با همکاری مجری نمایشگاه ایران هلث پیشنهاد شد تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد و همایش های مشابه انجام شود.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات و محدودیت های صادرکنندگان برای دریافت ارز، جلسه ای مشترک با بانک آفشور سایروس، ظرفیت های بانک مزبور در کنار امکان همکاری با بانک های روسیه و میربیزنس بانک با همکاری سازمان توسعه تجارت برگزار می شود.

گفتنی است مهدی بابایی، معاون دفتر آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت روسیه ، جواد سعادت، دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت، علی میرخسروی، معاون دفتر آماد و لجستیک سازمان توسعه تجارت، کاوه غربا، دبیر میز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان توسعه تجارت، مهدی شهیدی، مشاور امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش و محمد امام، نماینده معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست حضور داشتند.