ساحل نشینان کیش و خلق حماسه ای ماندگار در انتخابات 29 اردیبهشت

ساکنان و گردشگران کیش با حضوری پرشور و شعور در پای صندوق های رای حماسه ای ماندگار از اتحاد و همدلی را خلق کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ساکنان و گردشگران جزیره کیش همراه و همزمان با دیگر هموطنان در سراسر کشور در پای صندوق های رای حاضر شدند تا در سرنوشت کشور خویش سهیم باشند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده ساکنان و گردشگران جزیره کیش از ساعت 8 صبح در 19 شعبه ثابت و 2 شعبه سیار اخذ رای آغاز شد و شور و شوق مردم که از نخستین ساعات شروع انتخابات برای مشارکت در این آزمون بزرگ پای صندوق ها حاضر شدند افتخار دیگری برای ایران اسلامی است.

در تعدادی از شعب اخذ رای ساکنان و گردشگران پیش از آغاز ساعت رای گیری در محل شعبه صف بسته بودند و با این حضور پرشور خود در پای صندوق های رای نشان دادند مردمان غیور و باهمت این دیار و همسایگان دریا دل خلیج فارس در تمام عرصه ها پشتیبان نظام اسلامی هستند.

با توجه به اینکه جمعیت جزیره کیش از اقوام مختلف ایران اسلامی تشکیل شده است، صحنه انتخابات در این جزیره زیبای مرجانی، جلوه ای از همدلی و اتحاد اقوام ترک، کرد، فارس، عرب، بلوچ، گیلکی، مازنی و.... است که برای مشارکت در سرنوشت خود و سر افرازی و موفقیت کشورشان آمده اند تا بار دیگر حماسه ای ماندگار را در تاریخ این سرزمین سر افراز رقم بزنند.

لازم به ذکر است در بخش کیش که شامل جزایر کیش، هندورابی و لاوان است 24 شعبه ( 19 شعبه ثابت و پنج شعبه سیار ) برای اخذ رای شهروندان در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام بخشدار کیش در این دوره 2 صندوق ثابت و سیار در جزیره لاوان و یک شعبه در جزیره هندورابی به جمع آوری آرای ساکنان این مناطق اختصاص یافته است. و بیش از 600 نفر مسئولیت ثبت رای را در شعب مختلف جزیره کیش  بر عهده دارند.

مساجد خاتم الانبیاء، امام حسن مجتبی (ع) و امام صادق (ع) و حسینه فاطمیه، بازارهای پردیس 2، مرکز تجاری و دامون ساحلی، پایگاه هوایی، کمپ سحر، فرودگاه بین المللی کیش و مدارس راهنمایی الغدیر، دبیرستان دخترانه الغدیر، دبستان کوثر، مدرسه پروین اعتصامی و هنرستان هدف و شرکت توسعه میادین گازی در منطقه نوبنیاد شعب ثابت اخذ رای در جزیره کیش هستند. در هر شعبه سه صندوق رای وجود دارد و شرکت کنندگان آرای خود را در صندوق های جداگانه ویژه ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای مجلس و شورای شهر و روستا می اندازند.

در حال حاضر جزیره کیش حدود 36 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 25 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

در این دوره از انتخابات برای شوراهای اسلامی شهر کیش، 31 نفر، جزیره لاوان 10 نفر و جزیره هندورابی 6 نامزد شرکت کرده اند. علاوه بر نامزدهای شورای شهر، 7 نفر در بندرلنگه، بستک و پارسیان در انتخابات میان دوره ای دهمین دوره انتخابات شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد.

برای شرکت در انتخابات، داشتن شناسنامه الزامی است اما همراه داشتن کارت ملی ضروری نیست و شرکت کنندگان تنها با ارائه کد ملی و شناسنامه می توانند در رای گیری شرکت کنند.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده وفاصله آن از راه دریا تا بندرعباس 300 کیلومتر است.