رو نمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "تنها گریه کن" در کیش

تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب های خاطرات شهدا " تنها گریه کن" هم زمان با پخش سراسری در کیش رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب های خاطرات شهدا " تنها گریه کن" و تجلیل از نویسندگان کتاب با موضوع ایثار، شهادت و ادبیات پایدار، یکشنبه 30 آبان در سالن ابن سینا، مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سعید پورعلی در رابطه با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب های خاطرات شهدا "تنها گریه کن" اظهار داشت: اسم کتاب از وصیت نامه محمد معماریان گرفته شده و به مادر می گوید در جمع و مراسم من گریه نکن و اگر قصد گریه کردن را داری در تنهایی خود گریه کن؛ حتی گریه مادر را هم برای این که احساسات و هیجانات غلبه نکند توصیه به تنهایی است.

پورعلی با بیان این که مادر به خوبی تا کنون  از راه و روش، منشا، سلوک و سبک شهید فرزند خود در عرصه های اجتماعی و محرومیت زدایی و آموزش هم دفاع کرده است، گفت: خانه منتظری یکی از کانون های گرم و پر شور فعالیت های فرهنگی و دینی است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری سنت و سلوک بسیار ستودنی در ر ابطه با بحث پاسداشت ادبیات، ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت بنا نهادند، آن هم سنت تقریظ نویسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد در رابطه با رونمایی چهاردهمین کتاب "تنها گریه کن" تقریظ مقام معظم رهبری، گفت: بدون تردید وصیت نامه شهید را قرائت کردند و باز هم توصیه می شود برای چندمین بار این وصیت نامه را بخوانید و بهره مند شوید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: پیوندی میان هفته کتاب و هفته بسیج شکل گرفته است و در یازدهمین پاس داشت ادبیات جهاد و مقاومت؛ از نقش والای مادران شهید تقدیر می کنیم.

به گفته پورعلی کیست که نداند نقش زنان ما در عرصه های مختلف حیاط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی و مذهبی چقدر وسیع، عمیق و گسترده است به ویژه در دوران دفاع مقدس سهمی که زنان این سرزمین در رابطه با پشتیبانی و حمایت از تمامیت عرضی این کشور داشتند بی بدلیل و انکار ناپذیر است.

وی با بیان این که حفظ اعتقادات، باورها و تمامیت عرضی این کشور؛ زنان بسیاری را به صحنه کشاند و در هر دو نقش خوش درخشیدند، اظهار داشت: اشرف السادات منتظری یکی از نمونه های بارز زنانی هست که توانست در حساس ترین و طوفانی ترین دوره ها و حیات امنیت کشور نقش بسزا و موثری ایفا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با تربیت فرزندی همچون شهید محمد معماریان که در سن 13 سالگی با حمایت مادر علی رغم این که منع قانونی داشت به عضویت بسیج در آمد و در 15 سالگی چندین نوبت حضور در جبهه را تجربه کرد و در 16 سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید.

سعید پورعلی اظهار داشت: گفتگوهای عاشقانه و معتقدانه و ناب این مادر و فرزند در خاطرات اشرف السادات منتظری را می توان دید مادری که دردانه و جوهره وجود خود را راهی نبرد با دشمن  می کند، تزلزل و شک در این که باید در این میادین نبرد فرزندان حضور داشتند باشند در وجودش رخنه نکرد.

پورعلی خاطر نشان کرد: همین پایداری رای و عقیده در مورد بسیاری از زنان ما در دفاع از آئین، کیان و تمامیت عرضی و دفاع از اسلام و ایران عمیق و ریشه دار وجود داشت.

وی با تاکید بر این که زنان سرزمین ما نشان دادند که در تحکیم اعتقادات دینی، بنیان خانواده، تربیت فرزند و فرزند پروری در حفظ و حراست از کیان دینی، ملی و ملکی با کسی سر سازگاری ندارند، افزود: آنان وظیفه خود را بخوبی می شناسند و در این وظیفه پایداری و اصرار و کوشا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش، گفت: هفته بسيح متعلق به خانواده شهدا و پدران و نادران شهدا است و از اين نمونه خاطرات و مادران و پدران شهدا كم در ايران اسلامي ندارد و این مهم بیانگر حقانیت راه شهيدان است.

امام جمعه کیش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بايد به این امر مهم  به عنوان ماندگارترين مسايل جبهه و جنگ و مقاومت اهتمام ویژه شود.

وی با بیان این که در سال هاي اخير نويسندگان خوش قلم در اين صحنه گام های موثری برداشتند  و تا رسيدن به نقطه مطلوب زحمات زیادی کشیدند، افزود: یکی از اقدامات ارزشمند در هفته بسیج تقدیر از مادران شهيد پرور و نويسندگان عرصه جهاد و مقاومت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده بر لزوم اهمیت آثار ماندگار و تاثیر گذار نویسندگان هشت سال دفاع مقدس  اشاره کرد و گفت: انسان با مطالعه کتاب دوران دفاع مقدس حضور سخت نيروهاي بعث عراق را در کوچه های خرمشهر احساس مي کند طوری که انسان را به فضاي جنگ خرمشهر مي برد.

به گفته حسن زاده اين نوشته ها مي تواند تاثير گذار باشد و نويسنده با مطالعه  زیاد و با بینش آثار قلمی دست به قلم شود.

لازم به ذکر است تا کنون 13 کتاب  با عناوین " نورالدین پسر ایران، پایی که جا ماند، لشکر خوبان، من زنده ام، آن 23 نفر، وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی میرد، فرنگیز در کمین گل سرخ، مربع های قرمز، اسب های گریستان" به نگارش در آمده است. 

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خانواده شهدا" علی تابش، محمد سعید آبادی، سید علی سیدین" تقدیر شدند   و همچنین نویسندگان جزیره کیش "ابراهیم حسن بیگی، محمد علی یوسفی، محمد مهدی کشمیری، کوروش یحی زاده، مریم اکبرپور و موسسه فرهنگی و مذهبی لیان"  نیز به مناسبت خلق آثار دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفتند.