ابراهیم رضوانی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درگفت وگوی رادیویی:

حدود 700 هنرمند در سامانه هنرمندان کیش ثبت نام کردند

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه زنده رادیویی امروز کیش گزارشی از عمکرد این معاونت را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سومین روز از هفته دولت برابر با 4 شهریور، ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش، گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه داد و پاسخگوی سئوالات مخاطبان این برنامه بود.

رضوانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و روز کارمند به تمام دولت مردان و کسانی که در راه پیشبرد اهداف توسعه کشور در تلاش هستند با اشاره به احیاء تنها سینمای کیش گفت: پس از انجام مطالعات و بررسی های موجود به فقر فرهنگی در جزیره پی بردم و با کمک سایر همکاران نسبت به احیای تنها سینمای جزیره که به علت عدم استقبال کیشوندان متروکه شده بود، اقدام کردم. پس از این اقدام متوجه شدم برای استقبال از سینما باید همزمان با اکران فیلم ها در سراسر کشور، فیلم های به روز و جدید نیز در این سینما اکران شود. در حال حاضر روزانه 3 اکران فیلم در این مجموعه فرهنگی داریم و که این تعداد در روزهای تعطیل به 4 اکران می رسد.

وی در بخشی دیگر به سامان دهی وضعیت فرهنگسرای سنایی اشاره کرد و گفت: قرار بود فرهنگسرای سنایی تبدیل به بازار شود ولی با پیگیری های انجام شده، فروش این مرکز متوقف شد و سعی شد تا این فرهنگسرا با انجام برنامه های مختلف برای فرزندان جزیره نشینان استفاده مطلوب شود. در حال حاضر نیز برگزاری کلاس های آموزشی که با استقبال خانواده ها مواجه شده گویای موفقیت در این بخش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، قدر دان بودن را به عنوان یکی از بارز ترین صفات کیشوندان یاد کرد و در خصوص هنرمندان فعال در جزیره گفت: پیش از این برای هنرمندان جزیره کیش سامانه ای وجود نداشت ولی با برگزاری نشست های مختلف و ایجاد اعتماد بین هنرمندان کیش سامانه ای طراحی شد و حدود 700 هنرمند در رشته های مختلف در این سامانه ثبت نام کردند که ضمن عضه فعالیت های هنری این هنرمندان در مراسم ها ونمایشگاهها  از ظرفیت های این هنرمندان در بخش آموزش نیز استفاده می شود.

وی افزود: هنرمندان می توانند جهت دریافت شناسنامه هنری با مراجعه به سایت اینترنتی WWW.ART.KISH.IR  در این سامانه ثبت نام کنند و با این معاونت در ارتباط باشند.

رضوانی به راه اندازی پیاده راه هنر در روزهای پنجشنبه، برگزاری مسابقه مجسمه های شنی و ایجاد غرفه های مختلف در پارک ماهیگیر در روزهای جمعه هر هفته، با هدف حمایت و ایجاد باور به توانمند بودن نیروهای مولد کیش و ایجاد نشاط اجتماعی یاد کرد.

گفتنی است در طول هفته دولت معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده رادیودیی امروز کیش به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در سه سال گذشته معاونت خود می پردازند.