جزیره کیش غرق اندوه شهادت مولاي متقيان حضرت علی (ع)

جزیره کیش درشبهاي پر منزلت قدر ودر سوگ شهادت حضرت علی (ع) غرق اندوه و ماتم است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فضاي اين جزيره در ليالي پر منزلت قدر و در آستانه ضربت خوردن امير المومنين حضرت علي (ع) غرق غم و اندوه است و ساكنان و لايتمدار جزيره كيش با حضور گسترده درمراسم شب ضربت خوردن مولايشان با دلي اندوهگين اشك ماتم مي ريزند و سوگواري مي كنند.

مساجد ، تكايا و اماكن و معابر شهري نيز به همت دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و مشاركت آنان با سازمانها و نهادهاي دولتي سياه پوش شده و عمق اندوه شيعيان در غم شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) را بيان مي كند.

گردشگراني كه ازساير استان هاي مختلف كشور به جزيره كيش سفر كرده اند با حضور در مراسم سوگواري و سخنراني با دلهایی شکسته و چشمانی اشکبار در غم شهادت کامل ترین نمونه یک انسان وارسته اشک ماتم می ریزند و به آستان اهل بيت عليهم السلام عرض ارادت مي كنند.

مراسم سوگواری شهادت نخستين پيشواي شيعيان جهان در شب های قدر پس از برپایی نماز مغرب و عشاء در مساجد كيش بر پاست و علاوه بر ساکنان، گردشگران نیز با نوحه خوانی و مداحي در سوگ مولود کعبه و یاور همیشگی پیامبر گرامی اسلام اشک ماتم میریزند و عزاداري مي كنند.

حضور مبلغان و پژوهشگران مطرح کشورمان درجزيره كيش و سخنرانی در خصوص شیوه زندگی پر بار این امام بزرگوار و تاثیر آن بر سعادت مسلمانان بویژه نسل جوان از بخش های دیگر مراسم شبهاي قدر و سوگواري شهادت حضرت علي (ع) است.

جمعی از دلسوختگان شهادت مولی الموحدین نیز در این شبها با توزیع غذای نذری بین عزاداران حضرت علی علیه السلام در این مراسم معنوی مشارکت می کنند.

علاوه برادارات، نهادها، سازمان ها و بانک های جزيره كيش، جامعه بازاریان و بازرگانان نیز با کاهش ساعات کاری بازارها و مراکز تجاری در شبهای قدرسعی می کنند زمینه حضور افراد در مراسم پرخیر و برکت این شبهای گرانقدر را بیش از پیش فراهم کنند.